رخشانی‌مهر: حل مشکلات فضاهای آموزشی مناطق سیل‌زده اولویت سازمان نوسازی مدارس است

پرونده فضاهای آموزشی کرمانشاه تا آغاز سال تحصیلی جدید (مهر ۹۸) بسته و همه مدارس نوساز نیز بهره‌برداری می‌شوند

تهران (پانا) - معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با کارکنان حوزه‌های مختلف این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۹۰۵۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: حل مشکلات فضاهای آموزشی مناطق سیل‌زده اولویت سازمان نوسازی مدارس است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در این جلسه به اتفاقات ناگوار حاصل‌شده از سیل اخیر در برخی استان‌ها و نقاط کشور اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر باید مهم‌ترین و جدی‌ترین برنامه سازمان، رسیدگی و مدیریت مشکلات فضاهای آموزشی آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده باشد.»

او افزود: «با توجه به سفری که در هفته گذشته به استان گلستان انجام شد، بخش عمده‌ای از مشکلات فضاهای آموزشی در این استان با ارسال و جانمایی کانکس‌های لازم و ساماندهی مدارس برای فعالیت در دو شیفت، رفع شد. مدارس برای آغاز روند آموزشی بعد از ایام تعطیلات نوروزی، مهیا بود اما با تصمیم ستاد مدیریت بحران مقرر شد که بازگشائی مدارس با تأخیر انجام شود.»

برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل منتظر اعتبارات ویژه نمی‌مانیم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: «برای بازسازی فضاهای آموزشی آسیب‌دیده، منتظر تخصیص اعتبارات ویژه نمی‌مانیم و از محل اعتبارات در اختیار این سازمان، کارهای لازم برای تعمیرات اساسی یا جزئی و تهیه تجهیزات آموزشی را انجام می‌دهیم.»

او به حادثه زلزله سال ۹۶ در کرمانشاه اشاره و یادآوری کرد: «همانطور که در بازسازی و ساماندهی فضاهای آموزشی مناطق زلزله‌زده در سال گذشته با اقدامات جهادی و کار شبانه‌روزی، مدارس بازسازی و آماده بهره‌برداری دانش‌آموزان شده و تا آغاز سال تحصیلی جدید نیز (مهر سال۹۸) پرونده فضاهای آموزشی کرمانشاه بسته شده و تمام مدارس نوساز نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت؛ با همکاری تمام کارکنان این سازمان در سراسر کشور، مشکلات بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده نیز رفع می‌شود.»

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در حوادث سیل اخیر، در هیچ کدام از استان‌های کشور هیچ مدرسه‌ای تخریب نشد، گفت: «آب‌گرفتگی و گل و لای به مدارس و تجهیزات در برخی مناطق آسیب رساند، به طوریکه برخی از مدارس غیرقابل استفاده شدند، اما هیچ مدرسه‌ای تخریب نشده و فرو نریخت.»

رخشانی‌مهر با بیان اینکه در سال گذشته، پیگیری‌های مجدانه‌ای برای اختصاص اعتبارات عمرانی به این سازمان انجام شد، ادامه داد: «در سال جدید نیز اهتمام جدی برای تخصیص و جذب اعتبارات خواهد بود و انتظار داریم همه همکاران در حوزه ستادی و اجرائی در ادارات کل استانی هم با همت عالی و تلاشی مضاعف زمینه تخصیص و جذب این اعتبارات را که رشد حدود بیش از سه برابری داشته است، را فراهم کنند و در تحقق اهداف سازمان بیش از پیش بکوشند.»

او همچنین در ادامه به نامگذاری سال ۹۸ به نام "سال خیرین مدرسه‌ساز" اشاره کرد و گفت: «با اختصاص اعتبارات خوب و قابل توجه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین در سال جاری، بسیاری از پروژه های نیمه تمام که با مشارکت خیرین در حال ساخت می‌باشد ساماندهی شود.»

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان این دیدار، با قدردانی از زحمات همه واحد‌ها و بخش‌های مختلف فنی، تخصصی و اداری سازمان در حوزه ستادی و اجرائی ادارات کل استان‌ها، ابراز امیدواری کرد با تلاش، اتحاد و همدلی بتوان در کاهش مشکلات فضاهای آموزشی در اقصی نقاط کشور، به‌ویژه در مناطق محروم و نیازمند توجه بیشتر، کوشید و زمینه تعالی آینده‌سازان میهن را فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار