رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
ادغام پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سازمان پژوهش هنوز کامل انجام نشده است
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درباره ادغام پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و سازمان توضیحاتی داد.
حجتالاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در حاشیه گردهمایی معاونان آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر و در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش افزود: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش طبق مصوبهای که ۸ سال پیش ابلاغ شده، در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ادغام شده است ولی این ادغام هنوز کامل انجام نگرفته است.
او ادامه داد: اخیراً پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش دارد که این مصوبه تغییر کند که منتظریم سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره این نامه اخیر وزیر اعلام نظر کند؛ اگر اعلام کرد که همان مصوبه به قوت خود باقیست که ما باید به حکم قانون کار خود را انجام دهیم و اگر اعلام کرد که پژوهشگاه از سازمان جدا شود که انجام میشود.
حجتالاسلام ذوعلم درباره محتوای نامه وزیر آموزش و پرورش درخصوص پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش بر اساس ادلهای که آوردند خواستند که مصوبه اصلاح شود و پژوهشگاه از سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی جدا شود.
او افزود: ما هیچ نظر خاصی نداریم و میگوییم هرچه قانون ابلاغ کرد باید همان را اجرایی کنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درباره برنامه این سازمان گفت: این سازمان موظف است در راستای انجام وظیفه خودش، اسناد تحولی را محقق کند بنابراین همانگونه که قبلا هم در طول ۷، ۸ سال اخیر که اسناد تحولی تصویب شده است، سازمان پژوهش سعی میکرده است که خود را با این اسناد همسو کند، اکنون هم برنامه این است که از مرحله همسو سازی به سراغ مرحله اجرای کامل برود.
او ادامه داد: سرفصلهای اصلی برنامه ما، یکی اجرای کامل برنامه درسی ملی است و توجه کردن به برنامهریزی آموزشی در کنار برنامهریزی درسی است چون برنامهریزی آموزشی کار مهمی است و در همین راستای برنامهریزی آموزشی، ارتقای توانمندی و مهارت مدرسه به عنوان بستر تربیت مورد توجه است.
حجتالاسلام ذوعلم اضافه کرد: به عبارت دیگر مدرسه محوری و اجرای برنامه درسی ملی به طور کامل، ۲ گام مهمی است که باید برداریم و برداشتن آن ممکن است ۱۰، ۱۵ سال طول بکشد و همچنین کار بسیار پیچیده است و باید با احتیاط و پختگی جلو برویم.
او افزود: برای رسیدن به این اهداف باید اقداماتی را انجام بدهیم که ۲ اقدام را باید سریعتر انجام دهیم یکی بازآرایی تشکیلات سازمان پژوهش است که برای این کار آماده شود و دیگر ارتقای توانمندی مهارت مجموعه کارشناسان ماست برای اینکه بتوانند این کار را انجام دهند.
ارسال دیدگاه