طراحی و اجرای بیش از ۴۰ هزار پژوهش دستاورد ۴۰ساله پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - طراحی و اجرای بیش از ۴۰ هزار پژوهش ملی، منطقه‌ای و استانی از سال ۱۳۶۸ تاکنون بخشی از دستاوردهای پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

کد مطلب: ۸۹۲۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
طراحی و اجرای بیش از 40 هزار پژوهش دستاورد 40ساله پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با راه‌اندازی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پس از تجمیع پژوهشکده‌های موجود و راه‌اندازی پژوهشکده‌های مورد نیاز، روند تعمیق و توسعه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشکده‌ها شامل پژوهشکده تعلیم و تربیت، کودکان استثنایی، برنامه‌ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی، خانواده و مدرسه، مرکز پژوهشی آموزش و پرورش دو زبانه، عشایری و روستایی تبریز در چارچوب معیارها و ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (شورای گسترش آموزش عالی کشور) و مرکز ملی تیمز و پرلز به نحو چشمگیری رشد کرد.

استقرار نظام پژوهشی و تأسیس نهادهای پژوهشی، راه‌اندازی شورای هماهنگی و توسعه تحقیقات وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۶۸، ایجاد شورای تحقیقات ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در سال ۱۳۶۹، راه‌اندازی کمیته‌های پژوهشی معاونت‌ها و سازمان‌های حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۰، طراحی و اجرای بیش از ۴۰ هزار پژوهش ملی، منطقه‌ای و استانی از سال ۱۳۶۸ (از بدو تأسیس شورای تحقیقات وزارت، شورای تحقیقات استان‌ها و کمیته‌های پژوهشی معاونت‌ها/ سازمان‌ها، پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه تاکنون)، تألیف و انتشار بیش از ۳۰۰۰ مورد مقاله علمی پژوهشی، ISI،ISC، علمی ترویجی، علمی تخصصی و همایشی توسط دانشگران و پژوهشگران وزارت آموزش و پرورش، آماده‌سازی و انتشار ۱۲۰ شماره نشریه پژوهش‌نامه آموزشی (ماهنامه خبری تحلیلی) در طول سال‌های ۱۳۷۵ الی ۱۳۸۹ و انتشار آن در سراسر کشور، تدوین بیش از ۱۰۰۰ طرح و برنامه علمی پژوهشی برای اجرا در سطح وزارت آموزش و پرورش، تألیف، ترجمه و چاپ بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب علمی دانشگاهی در حوزه موضوعات علوم تربیتی، تألیف و تدوین بیش از ۲۰۰۰ عنوان گزارش تحلیلی و کارشناسی برای تبیین موضوعات مرتبط با وزارت آموزش و پرورش برخی از مهم‌ترین برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات بنیادین و زیرساختی انجام شده در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است.

همچنین تدوین و اجرای برنامه معلم پژوهنده در سراسر کشور از سال ۱۳۷۵ تاکنون و با هدف گسترش فرهنگ پژوهش در بین معلمان، مدیران مدارس و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیش از ۳۰۰ هزار معلم، مدیر مدرسه و کارشناس در این برنامه در طول ۲۲ سال گذشته و تولید بیش از ۳۰۰ هزار گزارش اقدام پژوهی، عمل به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص عضویت ایران در انجمن ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) و مشرکت در مطالعات بین‌المللی ریاضی، علوم و سواد خواندن (TIMSSو PIRLS) از سال ۱۳۷۴ تاکنون (۲۳ سال) و اجرای ۵ دوره مطالعات تیمز و ۴ دوره مطالعات پرلز در سراسر کشور و تولید و حمایت از تولید بیش از ۱۰۰ پژوهش و مطالعه در این حوزه، آماده‌سازی، انتشار و چاپ ۴ فصلنامه علمی پژوهشی و دو فصلنامه علمی تخصصی درحوزه علوم تربیتی و موضوعات وابسته از سوی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش که همه این نشریات پس از انقلاب شکوهمند اسلامی موفق به فعالیت و دریافت مجوز شدند، بخشی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در این پژوهشگاه است.

پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش توانسته تاکنون بیش از ۲۰۰ دوره و کارگاه آموزش پژوهشی در سراسر کشور برگزار کند. این مرکز همچنین فعالیت‌های دیگری در حوزه طراحی و به‌کارگیری سامانه الکترونیک پژوهان برای ثبت، مدیریت و هماهنگی فعالیت‌های پژوهشی ، سامانه‌های الکترونیک چهارگانه ویژه ثبت مقالات و داوری نشریات علمی پژوهشی و به کارگیری سامانه الکترونیک سیمرغ (بانک اطلاعات علوم تربیتی) داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار