معاون سازمان آموزشوپرورش استثنایی خبر داد:
امکان راهاندازی آموزشگاه علمی آزاد برای دانشآموزان استثنایی فراهم شد
تهران (پانا) - معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی بر توسعه مشارکت بخش غیردولتی در حوزه آموزشوپرورش استثنایی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، محسن غفوریان درباره توسعه مشارکتهای بخش غیردولتی در حوزه آموزش و پرورش استنثایی گفت: «با توجه به ضرورت مشارکت بخش خصوصی و بخشهای غیردولتی در آموزش و پرورش استثنایی و همچنین اهداف کلان و سیاستهای اجرایی سازمان مبنی بر توسعه و تقویت تعامل و جلب مشارکتهای تخصصی و حمایتی برای پشتیبانی از فعالیتهای توانبخشی، آموزشی و شناسایی، بهرهگیری و هدایت مشارکت همه نهادهای اجتماعی اعم از خانواده و نهادهای دولتی و مردم نهاد برای بهبود دستیابی کودکان و دانشآموزان با نیازهای ویژه به مهارتهای لازم و دستیابی به زندگی مطلوب آننها، برنامههایی از جمله توسعه مدارس غیردولتی ویژه یادگیری در دست اجرا است.»
او ادامه داد: «در حال حاضر در حدود ۲۰ مدرسه غیردولتی استثنایی و ۱۵۷ مرکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در سطح کشور مشغول فعالیت میکنند.»
غفوریان افزود: «فعالیت این مراکز از سال ۱۳۸۵ با تصویب و ابلاغ شیوهنامه اجرایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی آغاز شد که در حال حاضر با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها مجوز این مهم در مناطق و نواحی آموزش و پرورش صادر میشود.»
معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی گفت: «در بحث آموزشگاه علمی آزاد برای دانشآموزان استثنایی با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش مکاتبه انجام شده است و متقاضیان میتوانند براساس ضوابط و مقررات با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها، آموزشگاه علمی آزاد برای دانشآموزان با نیازهای ویژه راهاندازی کنند.»
ارسال دیدگاه