وزیر آموزش و پرورش : دور شدن مدارس از اهداف تربیتی، بزرگترین تهدید برای جامعه است
تهران(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای هماهنگی مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی دور شدن مدارس از اهداف تربیتی را بزرگترین تهدید برای جامعه دانست.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی که بیش از ۳۵ روابط عمومی وزارتخانهها و دستگاههای دولتی در آن حضور دارند، با اشاره با فرارسیدن سال جدید تحصیلی گفت: «همزمان با این جلسه و در سالن دیگری از اردوگاه شهید باهنر، در حال برگزاری گردهمایی مشترک مدیران کل و شورای معاونان هستیم که در آن آخرین هماهنگی را برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام میدهیم.»
بطحایی ادامه داد: «در آموزش و پرورش، مدرسه به دلایل مختلفی به حاشیه رفته است. مدرسه امروز ما محلی برای تمرین زندگی و یادگیری مهارتهای فردی و اجتماعی نیست و برنامههای آموزشی و پرورشی مدارس در سطح دانش و حافظهپروری برای کسب نمرات خوب متمرکز شده است و اینکه یادگیری چه آثار مثبت و منفی برای جامعه ما دارد مورد توجه قرار نمیگیرد.»
او بر اهمیت همراهی خانوادهها با آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «متاسفانه شرایط به گونهای شده است که برخی خانوادهها یادگیری حفظی و کسب نمره بالا را از آموزش پرورش میخواهند و کاری به اینکه فرزندانشان چه مهارتهایی را برای زندگی اجتماعی خود نیاز دارند و باید آنها را یاد بگیرند، ندارند. یکی از موانع تحولی، این نگاه خانواده ها و جامعه است و بخشی از آسیبهایی که ما شاهد آن هستیم به دلیل نبود تمرین مهارتهای زندگی در مدارس است.»
بطحایی با اشاره به تمرکزگرایی موجود در آموزش و پرورش گفت: «تمرکز باعث گرفتن خلاقیت از مناطق و مدارس شده است و با تغییر نحوه اداره مناطق و مدارس، آنها میتوانند مستقل برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی خود برنامهریزی و اقدام کنند.»
وزیر آموزش و پرورش ایجاد ارتباط قوی با ذینفعان هر دستگاه را مهم دانست و گفت: «راهاندازی تلویزیون تعاملی سینا روبیک یکی از برنامههایی است که وزارت آموزش و پرورش در حال انجام آن است و از جمله مواردی که در تلویزیون تعاملی پیگیری میکنیم مساله آسیبهای اجتماعی است که با ساختن برنامههایی در این مورد به آموزش خانوادهها، فرهنگیان و دانش آموزان خواهیم پرداخت.»
ارسال دیدگاه