در گفت و گو با پانا

کاظمی: سازمان دانش‌آموزی بازوی پر توان اجرایی حوزه معاونت پرورشی است

خبرگزاری پانا، روابط عمومی دوم آموزش و پرورش هر استان است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی این سازمان را بهترین بستر برای تحقق اهداف تربیتی و برنامه‌های سند تحول بنیادین دانست.

کد مطلب: ۸۴۱۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: سازمان دانش‌آموزی  بازوی پر توان اجرایی حوزه معاونت پرورشی است

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، با اشاره به اهمیت وجود شبکه ارتباطی بین دانش‌آموزان و سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: هر مدرسه یک تشکل و هر مدرسه یک خبرنگار از شعارهای اصلی سازمان دانش‌آموزی هستند و یک شبکه و پل ارتباطی میان ما و دانش‌آموزان ایجاد کرده‌اند که این امر در تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی بسیار موثر است.
وی با تاکید بر جایگاه والای سازمان دانش‌آموزی در نظام تعلیم و تربیت افزود: سازمان دانش‌آموزی بهترین بستر برای تحقق اهداف تربیتی و برنامه‌های سند تحول بنیادین است و به عبارتی دیگر، این سازمان بازوی پر توان اجرایی در حوزه معاونت پرورشی است و ظرفیت‌‌های بسیار بالایی دارد که حتی می‌تواند بر فعالیت‌های برون‌سپاری نیز نظارت داشته باشد.
رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور ادامه داد: شش برنامه محوری ١٩ فعالیت اجرایی و ٥٢ اقدام در دستور کار سال تحصیلی جدید قرار دارد که به صورت کتابی تحت عنوان فعالیت‌های راهبردی و عملیاتی سازمان دانش‌آموزی به چاپ رسیده است.
وی افزود: شاخص‌ترین برنامه سازمان دانش‌آموزی، جذب و ساماندهی دانش‌آموزان است چرا که طول عمر و پایداری هر تشکل به اعضای آن بستگی دارد. توانمندسازی، مهارت‌آموزی از اهداف دیگر ما ست.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین اولویت سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است و زمانی که دانش‌آموز در شاکله یک تشکل قرار می‌گیرد، سطح شعور، آگاهی و بصیرت او افزایش پیدا می‌کند و به‌ عنوان یک شهروند خوب و تاثیر‌گذار در جامعه حضور پیدا می‌کند.
کاظمی اضافه کرد: ما معتقدیم اصلی‌ترین کار سازمان دانش‌آموزی، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است و بنابراین جنبه‌های اقتصادی و درآمدزایی در این سازمان اهمیت چندانی ندارد و از اهداف اصلی و متعالی ما نیست و تنها فعالیت‌های اقتصادی مختوم به تربیت، مورد توجه ما است.
وی در زمینه سیاست‌های جدید سازمان دانش‌آموزی در حوزه خبرگزاری پانا گفت: ما در خبرگزاری پانا، به دنبال ایجاد یک تشکیلات رسانه‌ای هستیم و در راستای این هدف، شعار هر مدرسه یک خبرنگار را دنبال می‌کنیم که نتیجه آن، حدود صد هزار خبرنگار دانش‌آموز در کشور خواهد بود که سرمایه‌های رسانه‌ای آینده هستند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه تربیت خبرنگارانی آگاه و اندیشمند اولویت اصلی ماست، افزود: خبرنگاری نه تنها یک حرفه، بلکه یک دانش و مهارت ارزشمند است و خبرگزاری پانا نیز پیرو این دو رویکرد به فعالیت خود مشغول خواهد بود.
کاظمی ادامه داد :ما معتقدیم که دانش‌آموزان خبرنگار نیز می‌توانند نقش مهمی در جریان سازی‌های رسانه‌ای به‌خصوص در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و خبرگزاری پانا، روابط عمومی دوم آموزش و پرورش هر استان است.

خبرنگار: دیبا پورباقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار