وزیر آموزش و پرورش: خط‌ونشان نمی‌کشیم اما بر سر حقوق مردم با کسی تعارف نداریم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش رعایت حقوق والدین و دانش‌آموزان را از مدیران مدارس غیردولتی خواستار شد و تاکید کرد اگر ثابت شود که یک مدرسه غیردولتی بالاتر از آن شهریه‌ای که تعیین شده است، از مردم دریافت می‌کند، به جد با آنها برخورد می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۹۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: خط‌ونشان نمی‌کشیم اما بر سر حقوق مردم با کسی تعارف نداریم

سیدمحمد بطحایی دیشب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به برخی سوالات درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد. او درباره گلایه‌های مردم از نوع ثبت‌نام در مدارس دولتی گفت: «کمبود مدارس دولتی به ویژه در مراکز شهرها و مناطقی که دارای تراکم جمعیت شهری است وجود دارد. ساختمان‌های یک طبقه‌ای که یک خانواده در آنها زندگی می‌کردند تبدیل به آپارتمان‌ها چند طبقه و چندین واحدی شده است و متاسفانه همراه و همزمان با این گسترس واحدهای مسکونی، واحدهای آموزشی توسعه پیدا نکرده است. باید صادقانه اعتراف کنم که متاسفانه این سیاست‌ها­­ همسوی هم نبوده است و این رشد با هم اتفاق نیفتاده است. یعنی ابتدا جواز داده می‌شود و منازل ساخته می‌شوند بدون اینکه با آموزش و پرورش هماهنگ شود و بدون اینکه از قبل مدرسه‌ای ساخته شده باشد.»

او گفت: «برای مثال مصداق این اتفاق مسکن مهر و مسکن‌هایی است که به صورت تجمعی ساخته شده‌اند که واقعا با مشکل واحدهای آموزشی در این مکان‌ها مواجه هستیم. ما تمام سعی‌مان این است که مشکلات را کاهش دهیم و با منظم کردن روابط سعی داریم تا این مسائل کاهش پیدا کند.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «همانطور که معلوم است مردم ما به خاطر ثبت‌نام ورودی‌ها در مدارس با مشکل مواجه هستند اما این گلایه‌ها مربوط به زمانی است که دانش‌آموزان می‌خواهند وارد پایه اول، هفتم یا دهم شوند ولی در پایه‌های دیگر مشکل ثبت‌نام وجود ندارد.»

با ماموران نامحسوس بر ثبت‌نام نظارت می‌شود

بطحایی از نظارت بر ثبت‌نام مدارس با ماموران نامحسوس ستاد خبر داد و گفت: «ما برای اینکه فرآیند ثبت‌نام را کنترل کنیم یک گروهی را علاوه بر گروه‌هایی که در استان‌ها و مناطق مامور شده‌اند تا جلوی اجحاف گرفته شود از حوزه ستادی وزارت‌خانه مامور کرده‌ایم، این گروه حدود 60 نفره همگی متخصص هستند و این افراد را برای نظارت و حمایت از حقوق والدین و دانش‌آموزان در سراسر کشور ابتدا آموزش داده‌ایم و سپس آنها را به صورت ماموران نامحسوس به استان‌ها و شهرهای مختلف فرستاده‌ایم تا نظارت کنند. از مدارس بازدید می‌کنند و به ما گزارش می‌دهند تا در زمان ثبت‌نام اجحافی در حق کسی نشود.»

او افزود: «اما واقعا شرایط برخی مدارس برای مدیران شرایط سختی است. برخی از مدارس با متقاضیان زیادی برای ثبت‌نام مواجه می‌شوند در حالیکه ظرفیت آنها کم است. اما از طرف دیگر امکان دارد خلاف قانون‌هایی صورت بگیرد که با این تیم‌هایی که درباره آنها توضیح دادم در حال کنترل این قضیه هستیم، تذکر می‌دهیم و در برخی مواقع حتی به لغو ابلاغ همکاران هم در مدارس مواجه شدیم. باید ابلاغ این مدیر مدرسه را ما لغو می‌کردیم برای تخلف آشکاری که در ثبت‌نام داشته است و حقی از حقوق والدین یا دانش‌آموزان ضایع شده است.»

بطحایی درباره گروه‌های اعزامی به استان‌ها گفت: «این گروه که از ستاد فرستاده شده‌اند بازرسان ویژه خود ستاد هستند. این گروه در کنار بازرسان و گروه‌هایی است که ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها دارند و آنها هم در حال فعالیت هستند. همچنین بازرسی‌هایی هم از طریق آموزش و پرورش مناطق انجام می‌شود. ما 105 هزار مدرسه در کشور داریم و این تعداد را با یک گروه 60، 70 یا 100 نفره نمی‌شود نظارت کرد. ما همچنین سامانه‌های نظارتی را فعال کرده‌ایم به ویژه در بخش غیردولتی که نظارت می‌کنند.»

شهریه‌های دقیق مدارس غیردولتی تعیین شده است

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره مدراس غیردولتی و شهریه‌های بالایی که گاها شنیده می‌شود هم گفت: «ما شهریه‌ای که برای مدارس غیردولتی لازم است با متغیرهای مختلف با حضور نمایندگانی از موسسان مدارس غیردولتی تعیین کرده‌ایم، یعنی اقلام هزینه‌ای کامل دیده شده است و براساس این اقلام مشخص شده که در کدام شهر و در چه دوره‌ای چقدر باید شهریه گرفته شود. این رقم‌ها رقم‌های دقیقی است که از یک طرف موسسان مدارس غیردولتی امکان ادامه فعالیت داشته باشند و بتوانند هزینه‌ها را تامین کنند و از طرف دیگر هم به صورتی است که اجحافی در حق والدین و دانش آموزان صورت نگیرد.»

او گفت: «بنابراین متناسب با این عدد و رقم‌هایی که تعیین شده است سامانه‌ نظارتی طراحی شده و این سامانه در کنار سایر مبادی گزارشی که به ما خواهد رسید شهریه‌هایی را که از سوی والدین به مدارس داده می‌شود دائما کنترل می‌کند. من خیلی امیدوارم که همکاران بنده در مدارس غیردولتی با این فرآیندی که ما برای تعیین شهریه، امسال تعیین کرده‌ایم رعایت حق و انصاف را داشته باشند و بالاتر از آن شهریه چیزی نگیرند.»

بطحایی اما درباره تاکیدات به مدراس غیردولتی در زمینه شهریه گفت: «ما به هیچ عنوان خط و نشان نمی‌کشیم اما سر حقوق مردم و منافع مردم هم هیچ تعارفی با هیچ یک از همکارنمان نداریم. همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم، شرایط اقتصادی بدی است و مردم واقعا با سختی زندگی و با سختی هزینه‌هایشان را تامین می‌کنند. در این شرایط سخت هرچند آنچه را که بنده می‌گویم قبلا هم بخشنامه کرده‌ایم، من اینجا اعلام می‌کنم اگر ثابت و مشخص شود که یک مدرسه غیردولتی ولو عزیزترین همکار بنده در آن مدرسه کار کند، بالاتر از آن شهریه‌ای که تعیین شده است، از مردم دریافت می‌کند یا هزینه‌هایی را به مردم تحمیل می‌کند، یا هزینه‌هایی را به مردم تحمیل می‌کند که در کیفیت آموزش تاثیری ندارند و اگر نباشند هم اتفاقی نمی‌افتد به جد و سخت با آنها برخورد می‌شود.»

هیچ مدرسه‌ای حق تحمیل هزینه‌های بی‌جهت به مردم ندارد

او گفت: «هیچ مدرسه‌ایی حق ندارد هزینه‌های بی‌جهت به اولیای دانش‌آْموزان تحمیل کند. می‌دانم که ممکن است تعداد مدارسی که خطا می‌کند انگشت‌شمار باشد و آبروی مدارس غیرانتفاعی را در معرض خطر قرار می‌دهند، اما امیدوارم که همین مدارس انگشت‌شمار هم رعایت کنند و ما مجبور نشویم که تا قبل از مهرماه مدرسه‌ا‌ی را وادار بکنیم که شهریه دریافتی اضافه خودش را به اولیای دانش‌آْموزان برگرداند یا اخطارهای قانونی و مکانیسم‌های قانونی را که برای برخورد با متخلفان داریم را در پیش بگیریم.»

او ادامه داد: «ما در شهریه مدارس غیردولتی تعیین کرده‌ایم که برای مثال برای سرویس، غذا و ... اگر باشد چقدر باید پرداخت شود. اما شهریه مدارس غیردولتی جدای از این خدماتی است که برخی از مدارس ارائه می‌کنند. اما این شهریه هم بالاخره براساس متغیرهایی تعیین شده است. در حقیقت مدرسه یک نوع کیفیت سنجی شده است، برای مثال اگر اجاره‌ای می‌دهد میزان اجاره در آن شهر یا منطقه، تجهیزات و نیروی انسانی این مدرسه چقدر هزینه دارند و ... که این متغیرها مورد محاسبه قرار گرفته‌اند و بر دانش‌آموزانی که در مدرسه ثبت‌نام می‌کنند تقسیم شده است و یک عددی به دست آمده است و این عدد به عنوان معیار شهریه مدرسه قرار گرفته است. شهریه‌ها در سامانه ثبت‌ شده است و مرتب مورد بررسی قرار می‌گیرد و من امیدوار هستم با شناختی که از همکارانم در مدارس غیردولتی دارم مجبور نشویم که مکانیسم‌های پیش‌بینی شده خود را به کار ببندیم و تا همین مرحله بتوانیم مدارس غیردولتی و خدماتی را که در آموزش و پرورش کشور ارائه می‌دهند براساس همین معیارها پیش ببریم.»

عذرخواهی وزیر آموزش‌وپرورش به دلیل گروگرفتن کارنامه یک دانش‌آموز

وزیر آموزش و پرورش درباره اجباری نبودن کمک‌های مردمی و این نقل‌قول که مادری عنوان کرده‌ است "مدرسه گفته تا کمک نکنید کارنامه فرزندت را نمی‌دهم" هم گفت: «من به عنوان یک معلم و یک عضو از مجموعه بزرگ آموزش و پرورش واقعا از کسی که این مطللب را نقل کرده است عذرخواهی می‌کنم. ماهایی که مدعی هستیم وظیفه ما تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک است، برای گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز واقعا باید وزیر آموزش و پرورش عذرخواهی کند از ولی آن دانش‌آموز و در یک برنامه مستقیم هم باید این عذرخواهی را مطرح کند به عنوان عضوی از این خانواده؛. این دعوا، مناقشه و چالش قدیمی متاسفانه از آنجا ناشی شده است که من دولت به دلیل تنگناهایی که در بودجه دارم نتوانسته‌ام سرانه‌ای را که این مدیر با آن مدرسه را اداره کند، در اختیارش قرار دهم.»

دریافت کمک از اولیای دانش‌آموزان به هیچ عنوان نباید اجباری باشد

او افزود: «ای کاش یک روزی بشود که من به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعتبارات لازم برای اداره واحدهای آموزشی را کاملا در اختیار مدیرم قرار دهم، آن روز من به مدیر مدرسه غیردولتی‌ام خواهم گفت اگر یک ریال ولو اختیاری از یک اولیای دانش‌آموز بگیرید بلافاصله من ابلاغ تو را لغو می‌کنم. اما متاسفانه من الان پاسخ همکارم را به عنوان مدیر مدرسه ندارم وقتی به من می‌گوید اگر من این کمک‌ها ار نگیرم پس چطور مدرسه‌ام را اداره کنم!؟ پول آب، برق و گاز را از کجا بیاورم، نیمکت شکسته‌ای که باید تا مهرماه تعمیر شود را چه بکنم؟ نقاشی دیوارها را که شما مدام نشاط را از ما می‌خواهید چگونه انجام دهم؟ بنابراین من باید در یک گزاره بگویم گرفتن کمک از اولیای دانش‌آموزان به هیچ عنوان نباید اجباری باشد اما واقعا یک ضرورت است. یعنی مدرسه برای اینکه بتواند به دانش‌آموزان خدمت ارائه دهد نیاز دارد که من به عنوان ولی دانش‌آموز در حد مقدوراتم به آن مدرسه کمک کنم اما نباید برای من عدد و رقم تعیین کند.»

بطحایی از اولیای دانش‌آموزان و مردم خواست تا با درک شرایط مدرسه کمک کنند تا بتواند خدمات مناسب را به دانش‌آموزان ارائه دهد. بطحایی گفت: «واقعا مدیران مدارس هم از دو طرف تحت فشار هستند از یک طرف بطحایی می‌گوید نباید پول بگیری و از طرف دیگر هم ولی دانش‌آموز به او می‌گوید مگر وزیر نگفت نباید پول بگیرید پس چرا از من پول می‌خواهید؟ من از مدیران مدارس خواهش می‌کنم با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌ها تا جایی که می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند و من هم به عنوان دولت همه تلاشم را می‌کنم که انشاء‌الله در سال تحصیلی پیش رو سرانه موردنیاز را در اختیار بگذاریم.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود گفت: «با فشارهایی که به اولیا می‌آوریم و با کدورت‌هایی که ممکن است پیش بیاید کام محیط مدارس را تلخ نکنیم. باعث شرم‌آوری است که کارنامه‌ای را به خاطر کمک گرو نگه دارند.»

او همچنین درباره رایگان‌شدن هزینه برق مدارس هم گفت: «امسال در قانون بودجه پیش‌بینی شده است و آئین‌نامه اجرایی آن هم به زودی ابلاغ می‌شود تا هزینه‌ها سروسامان داده شود. اما مشکل ما فقط برق و آب نیست، خیلی از مسائل و مشکلات هزینه‌ای وجود دارد که ما را وادار می‌کند که به هرحال از اولیای دانش‌آموزان کمک بگیریم، کمک داوطلبانه؛ اما مسلما کمکی هم که از طریق دولت می‌خواهد بشود می‌تواند کمک زیادی به مدارس بکند به ویژه مدارس مناطق کم‌برخوردار.»

در سال‌های آینده معدل امتحانات نهایی پایه‌های دهم و یازدهم هم در کنکور تاثیر خواهد داشت

بطحایی تاکید کرد براساس قانون مصوب مجلس، سوابق تحصیلی باید به تدریج جایگزین کنکور شود. او گفت: «در سال‌های گذشته به دلایل نسبتا موجه اجرای این قانون به تعویق افتاده است. مجلس نیز چندین بار از من و وزیر علوم توضیح خواسته است که چرا قانون مصوب در مجلس را اجرا نمی‌کنید. گام اول این بود که ما سوابق تحصیلی را به تدریج جایگزین کنکور کنیم. تا پیش از این سهم این پیشینه تحصیلی که از طریق معدل امتحانات نهایی دانش آموزان محاسبه می شد معادل 25درصد بود. این تاثیر معدل مثبت بود به طوری که اگر میانگین معدل رتبه کنکور را بالا می‌برد، دخالت داده می‌شد و اگر این تاثیر منفی بود، میانگین معدل امتحانات نهایی تاثیری در کنکور نداشت.»

وزیر آموزش و پرورش خبر داد براساس جلسات مشترکی که بین سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش برگزار شده و در شورای برنامه‌ریزی کنکور، تصمیم گرفته شده است برای سال 98 تاثیر معدل امتحانات نهایی به 30درصد قطعی تبدیل شود. او گفت: «این باعث می‌شود که دانش آموزان کم‌کم به سمتی بروند که انرژی خود را به جای آماده‌سازی برای کنکور، در دوران متوسطه هزینه کنند.»

بطحایی ادامه داد: «در سال آینده فقط دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم تاثیر قطعی در کنکور خواهد داشت و درسال‌های آینده با رفع مشکلات و کاستی‌ها به سمتی خواهیم رفتم که معدل امتحانات نهایی پایه دهم و یازدهم نیز در کنکور سراسری تاثیر قطعی داشته باشند تا کم کم با شیب ملایم آزمون سراسری حذف شود.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «متخصصین ارزش‌یابی آموزشی و پیشرفت تحصیلی اصلی را دارند که می گوید ارزشیاببی نباید دفعی و آنی باشد بلکه باید مداوم و تدریجی باشد. یعنی در چهارسال با ارزشیابی عملکرد دانش آموزان در دوره متوسطه به این نتیجه برسیم که دانش آموز شایسته تحصیل در کدام رشته است. امروز در یک آزمون فشرده سه ساعته که ده‌ها عامل بر نتیجه آن تاثیرگذار، تکلیف یک عمر زندگی دانش آموز مشخص شود. این بدترین و مخرب ترین نوع ارزشیابی تحصیلی است. فاصله ما با این نقطه زیاد است اما تلاش می کنیم با رفع این محدودیت‌ها به این هدف بزرگ برسیم.»

آزمون استعداد درخشان پایه هفتم صرفا آزمون هوش و استعداد تحصیلی خواهد بود

بطحایی درباره آزمون مدارس استعدادهای درخشان هم گفت: «ما نتوانستیم دانش آموزان دوره متوسطه را از فشار و استرسی که فضای کنکور به آنها وارد می کند نجات دهیم اما در دوره ابتدایی که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. چرا باید دانش اموزان دوم و سوم ابتدایی ما تحت فشار کلاس‌ها و کتاب‌های کمک آموزشی برای آمادگی در آزمون‌های مدارس خاص باشند؟»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «ما تصمیم داشتیم که با حذف آزمون‌ها در پایه هفتم این فشار و استرس دانش‌آموزان را برطرف کنیم. از این تصمیم و صحبت‌های برداشت‌های اشتباه انجام شد. حرف ما این نبود که ما با مدارس سمپاد و استعداد‌های درخشان مخالف هستیم. حرف ما این بود که این آزمون‌ها روحیه شاد و نشاط‌آور مدرسه را از بین برده است. مدرسه محیط دوم زندگی بچه‌های ماست و آنها باید در این محیط زندگی کردن را تمرین کنند نه اینکه دائما در حال حفظ فرمول و تمرین تست‌زنی‌ برای ورود به مدارس خاص باشند. یعنی ما هدف‌های تربیتی و پرورشی اصلی را کنار گذاشتیم و همه انرژی دانش‌آموز، مدرسه و والدین را صرف تست و آزمون کرده‌ایم.»

بطحایی تاکید کرد مدارس استعداد درخشان پایه هفتم آزمون پیشرفت تحصیلی نخواهند داشت و کلاس‌های تست‌زنی هم تعطیل خواهد شد. او گفت: «من از خانواده‌های محترم خواهش می کنم که به ما کنند چرا که این فضا، فضای ضدتربیتی است. رقابت‌های فردی فضای مدارس ما را متلاشی کرده است. وقتی ما یک نفر را در مقابل صد نفر تشویق می‌کنیم به این معنا است که آن صدنفر دیگر را تنبیه کرده‌ایم.»

او از برگزار شدن آزمون صرف هوش و اسعداد تحصیلی برای مدارس پایه هفتم خبر داد و گفت: «این آزمون به هیچ عنوان نیازی به کلاس و کتاب تست ندارد و از سوی متخصصین طراحی شده است که در اواخر مرداد برگزار می‌شود. آزمون پایه نهم برای ورود به پایه دهم مانند قبل برگزار شد و نتایج آن در هفته آینده اعلام خواهد شد.»

بطحایی گفت: «در نتیجه امسال در مدارس نمونه دولتی، مدارس خاص و هیات امنایی و مدارس غیر دولتی برای پایه هفتم آزمون ورودی نخواهند داشت. تنها آزمون ما در پایه هفتم در مدارس استعدادهای درخشان خواهد بود که به صورت آزمون هوش و استعداد تحصیلی برگزار خواهد شد. به من گزارش رسیده است که در بعضی از مدارس غیردولتی این مصوبه را زیر پا گذاشتند و آزمون برگزار کردند. ما با همه این مدارس برخورد خواهیم کرد.»

سند 2030 متوقف شده و یک تیم سه نفره نظارت دارد

بطحایی در پاسخ به سوالی مربوط به اجرای سند 2030 گفت: «سند ۲۰۳۰ سندی بین‌المللی است و فقط برای ایران نبوده است که با توجه به ورود مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در عملیاتی نشدن این سند، کاملا از دستور کار این وزارتخانه خارج و متوقف شده است. خوشبختانه ما اسناد فرادستی قوی‌تر و غنی‌تری نسبت به سند ۲۰۳۰ داریم و به ما بر می‌خورد که از اسناد بالادستی بین‌المللی استفاده کنیم.»

او ادامه داد: «بعد از ورود حضرت آقا به مساله، اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها متوقف شد. آموزش و پرورش برای توقف اجرای این سند دستور صریح داده است و اگر در مواردی گزارش شود که مدرسه‌ای به اجرای سند ۲۰۳۰ پرداخته است، تیم ۳ نفره‌ای که به منظور نظارت بر مدارس تشکیل شده، بدون سلسله مراتب به مدرسه وارد خواهدشد و مورد را بررسی می‌کند و با متخلف برخورد خواهدشد.»

بطحایی به برخی نگران‌ها درباره وسواس بیش از حد درباره سند 2030 اشاره کرد و گفت: «البته یک نکته نگران‌کننده در خصوص سند 2030 وجود دارد و من بارها آن را به مسئولان منتقل کرده‌ام. حساسیت بر روی سند 2030 برای ما که دغدغه‌های دینی زیربنای تعلیم و تربیت ماست، دغدغه درستی است. اما اگر ما هر خطایی را منتسب به سند 2030 کنیم نیز کار اشتباهی انجام داده‌ایم. به طور مثال چند وقت پیش یکی از معلمان دینی به من گفت از آن جهت که مرا محکوم به اجرای سند 2030 نکنند، می‌ترسم احکام دینی را در کلاس به بچه‌ها درس بدهم.»

شایعه حذف حقوق تابستانی مزاح با آموزش و پرورش است

او درباره شایعاتی مبنی بر حذف حقوق تابستانی معلمان گفت: «کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که حقوق معلمان در تابستان قطع می‌شود؟ این شایعه در خوشبینانه‌ترین حالت یک شوخی و مزاح برای آموزش و پرورش است. آن افرادی که این شایعات بی‌پایه و اساس را درست می کنند، آرامش معلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.»

بطحایی هم‌چنین درباره بند سختی کار حقوق معلمان گفت: «در دولت دهم مصوبه ای اجرا شد که در آموزش و پرورش مدیران سابق و همه کارکنان را مشمول سختی کار کردند که دیوان محاسبات با استناد به قانون خواهان لغو آن شد و ما پس از سال‌ها مقاومت و امتناع از حکم دیوان مجبور به اجرای آن شدیم.»

وزیر آموزش و پرورش خبر داد در نامه‌‌هایی به رئیس مجلس و رئیس دیوان محاسبات از آن‌ها خواسته است مانع حذف سختی کار فرهنگیان شوند. او گفت: «قرار است در جلسه‌ای با حضور دادستانی و مقامات قضایی برگزار شود تا بتوانیم راهی راهی را برای حل اصولی این مشکل که باعث رنجش خاطر همکاران من شده است را برطرف کنیم.» بطحایی شایعه حذف ردیف‌های دیگر حقوقی از حکم حقوقی معلمان را رد کرد.

او از پرداخت یک‌سوم از مطالبات فرهنگیان بازنشسته خبر داد و گفت: «بسیاری از همکاران ما از این نوع سوال‌ها خوششان نمی‌آید و می گویند مگر دستگاه‌های دیگر پرداختی‌های خود به کارمندان و بازنشستگان را اعلام می‌کنند؟ اما چون در برنامه زنده سوال می‌کنید باید بگویم بخش اول مطالبات بازنشستگان پرداخت شده است و مابقی هم ان‌شاالله طبق قول‌ گذشته تا شهریورماه پرداخت می‌شود.»

بطحایی هم‌چنین درباره حقوق حق‌التدریسی‌ها گفت: «حقوق حق‌التدریس‌های شاغل از سال گذشته به طور مرتب پرداخت می‌شود. به دنبال این هستیم که بتوانیم حق‌التدریس همکاران رسمی را به طور ماهانه پرداخت کنیم. البته این مشکل به نحوه تخصیص اعتبار بازمی‌گردد و در تلاش هستیم که این مشکل را نیز حل کنیم. حق‌التدریس های معوقه که از فروردین ماه باقی مانده است نیز در تخصیص آینده پرداخت خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار