وزیر آموزش و پرورش: تشکل‌های دانش‌آموزی باید سهم بیشتری در یادگیری دانش‌آموزان داشته باشند

بطحایی: تشکل انجمن اسلامی یک فرصت ارزشمند برای یادگیری و رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با دبیرکل و اعضای شورای معاونان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، انجمن اسلامی را یک ظرفیت و فرصت ارزشمند برای یادگیری و رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت دانست.

کد مطلب: ۸۳۱۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: تشکل‌های دانش‌آموزی باید سهم بیشتری در یادگیری دانش‌آموزان داشته باشند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به همراه اعضای شورای معاونان و دو عضو دانش‌آموز شورای مرکزی ضمن دیدار با وزیر آموزش و پرورش گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ارائه و پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: «در دنیای پر از رمز و رازهای امروز که با دشمنی‌های بسیار پیچیده‌ای همراه است و در این شرایط بسیار دشواری که نسل امروز در آن پرورش می‌یابد، باید اعتراف کنیم هیچ نسخه‌ای جز استفاده از آموزه‌های دینی برای بیرون رفتن از مشکلات نداریم، اگر ما هوشمندترین نیروی انسانی را داشته باشیم، اگر ما تیزهوش ترین افراد جامعه را در اختیار داشته باشیم، اگر ما قوی‌ترین مدیران کشور و جامعه را به خدمت بگیریم باید اعتراف کنیم در صورتی که تمسک به آموزه‌های الهی و دینی نباشد حتما در این دنیای پیچیده بسیار گرفتار می‌شویم.»

او گفت: «در فرایند یاددهی و یادگیری تعلیم و تربیت امروز آموزش‌های رسمی سهم بسیار اندکی را در یادگیری ایفا می‌کند و در بعضی از مواقع تنها ۲۰ درصد یادگیری از آموزش‌های رسمی است و ۸۰ درصد از محیط‌های دومی صورت خواهد گرفت. محیط‌هایی مثل خانواده، اجتماع و تشکل‌ها و محیط‌های همسالان... بنابراین اگر نظام آموزش و پرورش همه انرژی خود را هم صرف آموزش‌های رسمی کند باید اعتراف کنیم که قطعا به شکست خواهد انجامید.»

بطحایی ادامه داد: «آموزش و پرورش ما تا به امروز بیشتر انرژی و توان خود را بر روی آموزش‌های رسمی گذاشته است و با وجود اینکه همه مدیران، وزرا و معاونان سابق جزو متعهدترین و متدین‌ترین نیروی انسانی دولت‌ها بودند اما امروز شاهد هستیم که نشانه‌های نا کارآمدی در آموزش و پرورش هویدا است. تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید سهم بیشتری را در فرایند یادگیری و یاددهی به خود اختصاص دهند و لازم است هم‌سویی و همگرایی لازم بین تشکل‌های دانش آموزی وجود داشته باشد و تقویت شود.»

او گفت: «نگاه من به تشکل‌های دانش‌‌آموزی به صورت اعم و به انجمن اسلامی به صورت اخص نگاه یک ظرفیت و محیط یادگیری است و یک ساختار تشریفاتی نیست، تشکل انجمن اسلامی یک فرصت ارزشمند برای یادگیری و رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت است که ما تا به امروز از آن غافل بودیم یا برای ما کم‌رنگ بود. این تشکل فضای بسیار وسیعی برای کار دارد من بسیار امیدوارم با کمک شما دوستان عزیزم بتوانیم این عرصه را باز کنیم. تلاش‌های دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان واقعا قابل تقدیر است و شما با دست‌های خالی کارهای بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اید و افق نگاه‌مان به تشکل‌ها به عنوان محیط یادگیری دوم باید گسترش یابد و به این سمت حرکت کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «انجمن‌های اسلامی یک تشکل خوش‌نام برای همگان و توام با یک بصیرت دینی، سیاسی و منطق بوده است. امیدوارم تا زمانی که بنده وزیر آموزش و پرورش هستم بتوانیم گام‌های اساسی را برای این حق بزرگی که انجمن‌های اسلامی بر گردن ما دارد و قدم‌های خوبی در این مسیر برداریم.»

در پایان این دیدار دو عضو دانش‌آموز شورای مرکزی پرچم هیئت‌های انصار المهدی(عج) را به صورت نمادین همراه با لیست مطالبات دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور به وزیر آموزش و پرورش تقدیم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار