رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش: استقرار نظام سنجش از گامهای اولیه اجرای سند تحول است
تهران (پانا) - رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش استقرار نظام سنجش را از گامهای اولیه اجرای سند تحول دانست چرا که به گفته وی این مهم زیربنای خوبی برای توسعه و تعالی مدارس محسوب میشود.
اسفندیار چهاربند در مراسم رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد درباره تعداد واحدهای آموزشی در کشور گفت: حدود ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۶۵ هزار مدرسه مستقل با بیش از ۱۲۰ دانش آموز و مابقی آنها با وجود اینکه کمتر از ۱۲۰ دانش آموز دارند اما یک واحد آموزشی محسوب میشوند.
چهاربند با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت فراگیرترین شبکه ارتباطی با مردم را در اختیار دارد و مهمترین عامل بسط و توسعه عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: کادرسازی برای برنامههای آینده کشور منوط به عبور از سیستم تعلیم و تربیت است و در وضع فعلی مدارس خط اول توسعه منابع انسانی هستند.
وی ادامه داد: مدارس دارای سازوکار مشخص هستند و محیط اجتماعی سازمان یافته و هدفمند محسوب میشوند. در این محیط فرزندان ما زندگی اجتماعی را تجربه میکنند و برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی آماده میشوند.
چهاربند با بیان اینکه سازوکارهای لازم برای تحقق اهداف مدنظر باید در محیط مدرسه فراهم شود، تصریح کرد: وظیفه مدیر مدرسه این است که با استفاده از ظرفیتهای درونی و بیرونی زنجیرهای از فرصتها و موقعیتها را ایجاد کند.
وی ادامه داد: در راستای تحقق سیاست مدرسهمحوری و شکلگیری مدارس صالح سه موضوع تقویت و توانمندسازی مدیر مدرسه، تضمین کیفیت و پایش عملکرد و فرایند انتخاب مدیران مدارس دنبال میشود.
رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت و مشاوره جهاددانشگاهی در طراحی و تولید و استقرار نظام سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس، تصریح کرد: استقرار سنجش صلاحیتها یک امر دشوار و زمانبر، اما در این حال اجتناب ناپذیر است.
چهاربند استقرار نظام سنجش را از گامهای اولیه اجرای سند تحول دانست و تصریح کرد: این مهم زیربنای خوبی برای توسعه و تعالی مدارس محسوب میشود.
ارسال دیدگاه