معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: استقرار ۴۰ هزار دانشآموز مازندران در پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید
ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از استقرار نزدیک به ۴۰ هزار دانشآموز در پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ این استان خبر داد.
اسفندیار نظری در گفتوگو با خبرنگار پانا تعداد دانشآموزانی که به بخش فنیحرفهای و کاردانش با توجه به اضافه شدن یک دوره تحصیلی و سه سالهشدن هنرستانها، اضافه میشوند را ۱۵ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: «یکهزار و ۵۰۰ دانشآموز نیز با توجه به بازماندگان از تحصیل و دانشآموزان خانوادههای مهاجر و غیره به بخش متوسطه نظری اضافه میشوند.»
او مجموع دانشآموزانی که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مازندران از پایه یازدهم وارد پایه دوازدهم میشوند را نزدیک به ۴۰ هزار نفر اعلام و تأکید کرد که این دانشآموزان در حال ساماندهی هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در شاخه نظری با کمبود معلم مواجه نیستیم، ادامه داد: «در بخش فنیحرفهای و کاردانش با توجه به تخصصی بودن رشتهها با کمبود هنرآموز مواجه هستیم که بخشی از آن از طریق استمرار بازنشستگان و تبدیل وضعیت نیروهای موجود در آموزش و پرورش که مدرک تحصیلی آنها فنی باشد و نیز استخدامی سال ۹۷ که قریب به ۴۰ نفر هستندهستند و فارغالتحصیلان دانشگاه شهید رجایی جبران خواهد شد.»
نظری تأکید کرد: «با این حال باز هم کسری نیروی متخصص در بخش فنیوحرفهای وکاردانش وجود دارد که با رایزنی با مرکز نیروی انسانی وزارت و استفاده از نیروهای حقالتدریس شاغلان در صدد رفع کمبود نیروی انسانی هستیم.»
او به آموزش معلمان متوسطه دوم اشاره و اظهار کرد: «با توجه به کتب جدیدالتألیف در شاخه نظری و فنیوحرفهای و کاردانش مدرسان کشوری انتخاب شدند و تلاش بر این است که این مدرسان به مدرسان میانی شهرستانها آموزش دهند تا خلا آموزش معلمان برطرف شود.»
نظری یادآور شد: «به دلیل کمبود اعتبار در بخش آموزش معلمان در سال کذشته، بخشی از آموزش به صورت غیرحضوری و مجازی بوده است.»
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه تمام معلمان متوسطه دوم شاخه نظری، فنیوحرفهای و کاردانش در دورههای آموزشی باید شرکت کنند، افزود: «در مقطع متوسطه دوم در مازندران شش هزار و ۷۰۰ معلم در شاخه نظری، یکهزار و ۷۰۰ معلم در شاخه فنیحرفهای و کاردانش در حال فعالیت هستند.»
ارسال دیدگاه