مدیرکل امورشاهد و ایثارگران آموزش و پرورش: مدارس شاهد باید به الگویی برای سایر مدارس تبدیل شود
تهران (پانا) - مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت که مدارس شاهد باید به الگویی برای سایر مدارس تبدیل شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمدرضا رزاقی در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد: اقبال عمومی به مدارس شاهد یک فرصت است ولیکن ضرورت دارد تا سبک و سیستم مدارس شاهد بازتعریف شده و این مدارس دارای سبک منسجم و محتوایی متناسب با مقتضیات و ویژگی های بومی منطقه باشد.
رزاقی در ادامه گفت: سیاست های اداره کل امور شاهد و ایثارگران منطبق با سند تحول بنیادین بوده و تمرکز زدایی را به عنوان یک اصل کلیدی دنبال کرده و اعتقاد داریم که کلیه امور باید در سطح مدرسه دنبال شده و این اداره کل به عنوان سیاست گذار باشد.
رزاقی تصریح کرد: مدارس شاهد در گذشته به عنوان الگویی برای سایر مدارس بودند و این نقش مجدد باید احیا شود. ماموریت مدارس شاهد این نیست که در حد مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ظاهر شود.
وی با اشاره به امر ترویج و ضرورت آن گفت: ترویج در مدارس شاهد باید تلفیقی از فعالیتهای هدفمند با فعالیتهای پرورشی باشد زیرا روح حاکم بر مفهوم ترویج با فعالیتهای پرورشی گره خورده و همه این فعالیتها باید منجر به یادگیری شود.
مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: مهارت آموزی در مدارس شاهد یکی از سیاستهای کلیدی ماست و باید از شعار به عمل تبدیل شود چون اعتقاد داریم که یکی از راههای برون رفت از مشکلات و معضلات بیکاری، مهارت آموزی است و با رویکرد مبارزه با بیکاری به دنبال ایجاد مدارس ضمیمه کاردانش در استانها هستیم.
رزاقی با تاکید استانداردسازی در مدارس شاهد و نقش محوری مدیران این مدارس گفت: با این رویکرد کارگاههای آموزشی تدارک دیده شده است که تا کنون ۴۰۰ مدیر در ۷قطب کشوری در دوره دوم متوسطه در این کارگاههای شرکت کردهاند.
مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس شاهد از ابتدا بر اساس یک نگاه ارزشی و انقلابی و بر اساس پیام حضرت امام(ره) شکل گرفت.
وی ادامه داد: نگاه ارزشی و انقلابی جزء ذات انقلاب است و مدارس شاهد الگویی از نوع نگاهی است که اعتقاد دارد هر آنچه که باعث شده که ما امروز در این نقطه باشکوه قرار گیریم باید پاس داشته شود.
وی افزود: مدارس شاهد نماد و سمبل است و یکی از گامهایی است که برداشته شده تا نام و یاد جریانی که هشت سال تلاش کرد تا انقلاب بماند و پابرجا باشد زنده نگه داشته شود و معتقدم که مدارس شاهد باید مورد نقد سازنده قرار گیرد و باید در این مدارس به ویژگیهای ذاتی و اقتضائات دوران بچگی دانشآموزان توجه شود.
مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش اداره کل امور شاهد و ایثارگران این است که نماد و الگو بودن مدارس شاهد حفظ و مطابق با اسناد بالادستی فعالیت کند و با این اعتقاد به دنبال پاسداشت واقعی جریان ایثار و توجه خاص به فزندان شاهد هستیم ولی این توجه خاص به معنای جداسازی این فرزندان نیست.
ارسال دیدگاه