مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

«یک روز شاد» از سال آینده در همه مدارس ایران اجرا می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت که شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان ما کمتر دیده می‌شود و تئاتر می‌تواند این شادی و نشاط دانش‌آموزی را دوباره زنده کند.

کد مطلب: ۸۱۸۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
«یک روز شاد» از سال آینده در همه مدارس ایران اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی رمضانی در جمع اساتید و هنرمندان عرصه تئاتر استان فارس گفت: شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان کمتر دیده می‌شود و تلاش ما این است تا با تئاتر این شادی و نشاط را دوباره به مدارس بازگردانیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: وظیفه آموزش و پرورش، آموزش عمومی و تربیت است و باید در حوزه‌های مختلف به ویژه برنامه‌های جمعی به دنبال ایجاد نشاط در دانش‌آموزان باشیم که یکی از آنها نیز تئاتر دانش‌آموزی است و هدف از این نشست نیز تلاش برای ارتقاء تئاتر دانش‌آموزی است .

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد تربیتی تئاتر در دانش‌آموزان گفت: ما به دنبال آن هستیم تا در مدارس بیننده تئاتر تربیت کنیم و به بهره گیری از این هنر نمایشی در ارائه محتوای آموزشی، علاوه بر آموزش عمومی، شهروند خوب نیز تربیت کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح یک روز شاد با تئاتر در مدرسه برای اولین بار در مدارس فارس گفت: فارس به دلیل برخوداری از ظرفیت های انسانی توانمند، زیر ساخت‌های فیزیکی مناسب در این حوزه و همچنین خواست مسئولان آموزش و پرورش استان، به عنوان مجری این طرح در سال جاری انتخاب شده است و در روز 11 اردیبهشت به عنوان روز تئاتر دانش‌آموزی در سال جاری، این طرح در مدارس فارس آغاز می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه این طرح از سال آینده در همه مدارس کشور اجرایی می‌شود گفت: در هم اندیشی با اساتید و هنرمندان حوزه تئاتر فارس و سایر هنرمندان سطح کشور، به دنبال رفع کمبودها و نواقص این طرح هستیم تا بتوانیم از سال آینده به نحو مطلوب آن را در سراسر کشور دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بیشترین تمرکز ما برای اجرای این طرح مدارس ابتدایی و شبانه روزی است افزود: برای اجرای مطلوب این طرح نیاز به ایجاد ظرفیت‌های مطلوب برای حضور اساتید هنر نمایشی و کمک رسانی آنها به آموزش و پرورش در اجرای آن هستیم .

در بخشی از این نشست تخصصی ،جمعی از هنرمندان و اساتید حوزه هنر نمایشی و تئاتر، به بررسی موانع و مشکلات موجود در تئاتر دانش‌آموزی پرداخته و راهکارهای عملی برای ارتقاء این هنر را در بین دانش‌آموزان ارائه کردند.

در این نشست که با هدف آسیب شناسی و ارزیابی تئاتر دانش‌آموزی برگزار شد به آثار تربیتی تئاتر در ایجاد خلاقیت و رشد استعدادهای دانش‌آموزی، جمع گرایی و بهبود سلامت روانی دانش‌آموزان، آموزش مهارت‌های زندگی، آثار درمانی تئاتر و ... اشاره شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار