وزیر آموزش و پرورش: ظرف چند روز آینده با دو پیام‌رسان داخلی به تفاهم می‌رسیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان توصیه کرد که پیام‌رسان‌های داخلی را جایگزین نمونه‌های خارجی در آموزش و پرورش کنند زیرا در پیام رسان‌های خارجی صدمات تربیتی وجود دارد.

کد مطلب: ۸۱۲۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش:  ظرف چند روز آینده با دو پیام‌رسان داخلی به تفاهم می‌رسیم

سیدمحمد بطحایی در حاشیه هشتمین همایش راه روشن اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار کرد: باتوجه به سیاست‌های کلی نظام و اینکه نباید یک فضای انحصاری برای پیام رسان‌های خارجی وجود داشته باشد بخشنامه صادر کردیم که طی آن حوزه اداری آموزش و پرورش نباید در مراودات اداری خود از پیام رسان خارجی استفاده کند.

وی افزود: اکنون پیام رسان‌های داخلی خوبی در داخل کشور وجود دارد که به لطف خداوند در حال رفع اشکالات فنی خود هستند ما در آموزش و پرورش مذاکراتی را با دو پیام رسان داخلی را آغاز کردیم و ظرف چند روز آینده با آن‌ها به تفاهم می‌رسیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها توصیه می‌کنم به دلیل صدمات تربیتی که در پیام رسان‌های خارجی وجود دارد از پیام رسان‌های خارجی برای مراودات و ارتباطات خود استفاده نکنند و پیام رسان‌های داخلی را که اکنون در کشور وجود دارد جایگزین کنند.

توسعه آموزش‌های مهارتی

بطحایی درباره انعقاد تفاهم‌نامه با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای امروز امضا شد که متعاقب تفاهم‌نامه‌های سال گذشته است اما تغییراتی متناسب با موضوعات جدید جامعه که اتحادیه می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند، اعمال شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی در این تفاهم‌نامه ادامه داد: اتحادیه ظرفیت بسیار خوبی در مدارس دارد و به پیشرفت مهارت‌های اجتماعی و فردی کمک می‌کند.

جدول زمان بندی حذف کنکور پس از تصویب به اطلاع دانش‌آموزان خواهد رسید

وی درباره نتیجه جلسه با سازمان سنجش گفت: هنوز با سازمان سنجش به نتیجه نرسیده‌ایم و وزارت علوم در حال تدوین جدول زمان بندی است اما در حوزه مربوط به آموزش و پرورش آمادگی کامل وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال احتساب سنوات تحصیلی در کنکور مثل سال‌های گذشته خواهد بود و محل اختلاف آموزش و پرورش با وزارت علوم در تعداد دروس است.

وی افزود: آموزش و پرورش معتقد است باید تعداد دروس امتحان نهایی کم تا فشار کمتری به دانش‌آموزان وارد شود اما وزارت علوم معتقد است کاهش دروس اعتبار نمرات برای احتساب سنوات تحصیلی و حذف کنکور را با مشکل مواجه می‌کند.

امروز تعیین تکلیف حذف آزمون مدارس سمپاد مشخص می‌شود

وی در مورد تعیین تکلیف حذف آزمون مدارس سمپاد یادآور شد: امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع مدارس سمپاد جلسه داریم و فردا خبر قطعی را اعلام خواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار