دیدار نوروزی جمعی از فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزیر آموزش‌ و پرورش

بطحایی: رفع مشکلات آموزش‌ و پرورش نیازمند تحول و اصلاح ساختار است و قطعاً با مقاومت روبه‌رو می‌شود

تهران (پانا) - در دیدار نوروزی جمعی از فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با وزیر آموزش‌ و پرورش، موضوع رفع مشکلات این وزارتخانه که نیازمند تحول و اصلاح ساختار است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۱۲۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: رفع مشکلات آموزش‌ و پرورش نیازمند تحول و اصلاح ساختار است و  قطعاً با مقاومت روبه‌رو می‌شود

عصر دیروز جمعی از اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در اردوگاه شهید باهنر با سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌ و پرورش دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار وزیر آموزش و پرورش با تبریک سال نو و ماه رجب‌المرجب اظهار کرد: افتخار می‌کنم که خدمتگزار مردم هستم و از نمایندگان مجلس می‌خواهم آموزش و پرورش را در تلاطم مشکلات تنها نگذارند، زیرا حضورشان در کنار مدیران آموزش و پرورش موجب دلگرمی خواهد بود.

بطحایی ادامه داد: هیچ رنجشی از انتقادات نمایندگان مجلس ندارم زیرا معتقدم نمایندگان مردم در خط مقدم مواجهه با مشکلات جامعه قرار دارند بنابراین طرح مشکلات و انتقادات در جلسات حضوری برای آموزش و پرورش کارگشا خواهد بود و به تعیین مسیر صحیح تعلیم و تربیت کمک می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر وضع فعلی آموزش و پرورش ادامه یابد، در 30 سال آینده وزیر و مدیران وقت با همین مشکلات مواجه خواهند بود به همین علت برای رفع مشکلات موجود تعلیم و تربیت باید دست به تحول و اصلاح ساختار زد که این تغییرات قطعاً با مقاومت‌هایی روبه‌رو می‌شود بنابراین از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود برای انجام تحول در نظام تعلیم و تربیت در کنار آموزش و پرورش باشند و بیش‌ازپیش در این زمینه تلاش کنند.

مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی و ایمن‌سازی و استانداردسازی مدارس بیش‌ازپیش تلاش خواهد کرد

غلامعلی جعفرزاده، نائب رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، در این جلسه ضمن قدردانی از فضای تعاملی خوب و سازنده‌ای که بین آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجادشده، اظهار کرد: خرسندیم که فردی سکان هدایت آموزش و پرورش را برعهده‌گرفته است که با تمام وجودش درد و رنج نظام تعلیم و تربیت را درک نموده است.

وی افزود این فراکسیون از حذف آزمون در دوره ابتدایی حمایت می‌کند زیرا معتقد است وزیر آموزش و پرورش با اصلاح ساختار موجود استرس را در بین دانش‌آموزان کاهش و به خانواده‌ها خدمت می‌کند.

جعفرزاده تصریح کرد: مجلس تمام تلاشش را برای پرداخت مطالبات معلمان به کار می‌گیرد و تا رفع این مشکل در کنار آموزش و پرورش خواهد بود.

وی ادامه داد: کاهش تنوع مدارس امری ضروری است و مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح رتبه‌بندی و همچنین ایمن‌سازی و استانداردسازی مدارس بیش‌ازپیش تلاش خواهد کرد.

هرگونه توسعه در کشور بدون توجه به آموزش و پرورش به بیراهه رفتن است

احمدی لاشکی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در این جلسه اظهار کرد: هرگونه توسعه در کشور بدون توجه به آموزش و پرورش به بیراهه رفتن است.

وی افزود: وضع معیشت معلمان باید به‌گونه‌ای باشد که آن‌ها نیازی به شغل دوم نداشته باشند و تمام انرژی خود را صرف تعلیم و تربیت کنند.

احمدی لاشکی با اشاره به ظرفیت خالی 25 هزارنفری دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: لازم است از این ظرفیت استفاده شود و افراد شایسته جذب آموزش و پرورش شوند.

وی ادامه داد: قبل از حذف کنکور باید به دنبال جایگزین باشیم و یکی از راه‌حل‌ها، برگزاری امتحانات دانش آموزان به شکل امتحان نهایی است.

بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس موضوعاتی را موردبحث و بررسی قراردادند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اصلی‌ترین وزارتخانه دولت آموزش و پرورش است و باید اصلی‌ترین اولویت دولت و نمایندگان مجلس باشد

تقویت تعامل دوسویه بین دانش آموزان و معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان

ضرورت سیاسی نشدن آموزش و پرورش و عدم دخالت مدیران کل در انتخابات مجلس

استانداردسازی مدارس ناایمن خصوصاً در مناطق محروم

پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان و ارائه پیشنهاد استفاده از فضای مساجد و حسینیه‌ها به‌عنوان مدرسه در مناطق محروم.

در ادامه این جلسه معاونان وزیر آموزش و پرورش گزارشی از وضع این وزارتخانه به نمایندگان مجلس ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار