معاون ابتدایی آموزش و پرورش تاکید کرد: نقش موثر راهبران آموزشی در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم
حکیمزاده: بیش از ۳۳ هزار بازمانده از تحصیل در منلطق محروم شناسایی شدند
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر نقش موثر راهبران آموزشی در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم تاکید کرد و از شناسایی بیش از ۳۳ هزار بازمانده از تحصیل در سال گذشته خبر داد.
![معاون ابتدایی آموزش و پرورش تاکید کرد: نقش موثر راهبران آموزشی در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم](https://cdn.pana.ir/thumbnail/YzNlNzgdO1nL/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHDQQPGvztdngsAIKXaKdntA,,/YzNlNzgdO1nL.jpg)
رضوان حکیمزاده در گفتوگو با پانا در پاسخ به این سوال که چه تعداد کلاس چندپایه در کشور داریم و چه برنامهای برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم دارید اظهار کرد: 51 هزار و 282 کلاس چندپایه روستایی داریم و اقدامات موثری برای کیفیت بخشی به این کلاسها انجام دادهایم.
وی با اشاره به اینکه در عشایر 7 هزار و 52 کلاس چندپایه داریم ادامه داد: برای ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری، راهبران آموزشی کمکدهنده هستند که تعداد آنها امسال به 3 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که مسایل اداری و حقوقی راهبران آموزشی حل شود و افزود: راهبران آموزشی معمولا دارای سابقه بالا و مدرک آموزش و پرورشی هستند.
حکیمزاده عنوان کرد: راهبران آموزشی از تعداد زیادی کلاس چندپایه بازدید کردهاند و به معلمان آموزش دادند؛ این افراد میتوانند در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم کمک کنند.
وی اضافه کرد: سال گذشته 33 هزار و 800 بازمانده از تحصیل شناسایی شدند و به چرخه آموزش بازگشتند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آییننامه کلاسهای چندپایه در معاونت ابتدایی درباره شیوهنامه معلمان و برنامههایی اجرایی است همچنین دبیرخانهای برای کیفیت بخشی به کلاسهای چندپایه داریم.
حکیمزاده توانمندسازی فضاهای آموزشی را اقدام مثبت معاونت عنوان کرد و درباره پرداخت حقالزحمه راهبران آموزشی گفت: در این باره با سازمان اداری استخدامی و وزیر آموزش و پرورش مکاتبه داشتیم تا با نظر مساعد معاونت پشتیبانی و از محل حذف مجتمعها حقالزحمه راهبران آموزشی پرداخت و برای آنها پست تعیین شود.
وی در پایان گفت: لازم است دهگردی و ایاب و ذهاب راهبران آموزشی نیز درنظر گرفته شود تا راهبران مسیر را برای آموزش راحت تر طی کنند.
ارسال دیدگاه