اعلام نتایج ارزیابی بهمن سایت‌های استانی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نتایج ارزیابی بهمن سایت‌های استانی را در بهمن اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۰۱۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نتایج ارزیابی بهمن سایت‌های استانی آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پس از ارسال جدول ارزیابی و پایش سایت ها به مدیران روابط عمومی استان ها، سایت ها بر اساس شاخص اخبار، محتوی و گرافیک مورد ارزیابی قرار گرفتند به گونه ای که در این ارزیابی، محتوای مطالب استان ها و مورد مربوط به گرافیک به صورت ماهانه و اخبار بارگذاری شده استان ها در صفحه اصلی سایت وزارتخانه به صورت روزانه ارزیابی شده است.

اخبار استان‌ها بر اساس تیتر و لید، کیفیت و ابعاد عکس، ذکر زمان و مکان، نگارش متن خبر و سرعت عمل در انتشار خبر، محتوای مطالب بر مبنای درج جوابیه ، بروز رسانی مناسبت ها، معرفی مدیران آموزش و پرورش استان، ارتباط با مدیرکل، درج شماره تلفن‌های ضروری، گزارش تصویری، دسته بندی اخبار و معرفی سامانه های ستادی و مناطق و همچنین گرافیک سایت استان بر اساس استفاده از نوع خط، تناسب در نوشته ها، ذکر عناوین رسمی در هدر، پس زمینه هدر و استفاده از نمادهای تصویری استان در هدر، رنگ بندی هدر و تصاویر طراحی شده برای لینک های واقع در ستون سمت چپ سایت استان رصد و مورد ارزیابی قرار گرفت.

در پایش بهمن ماه 96 استان های سمنان با 1909، کرمان با 1583، کهگیلویه و بویراحمد با 1564، خوزستان با 1554، کردستان با 1546، بوشهر با 1465 ، لرستان با 1371 ، آذربایجان شرقی با 1367، اردبیل با 1363 و همدان با 1318 امتیاز در سه شاخص اخبار، محتوی و گرافیک سایت به ترتیب رتبه های اول تا دهم و شهر تهران و استان های البرز و هرمزگان به ترتیب کم ترین امتیاز را در این ماه بدست آوردند.

با عنایت به این که حداکثر امتیاز اخبار 7875 ، محتوا 230 و گرافیک 125 امتیاز است و مجموعاً استان ها توانایی کسب 8230 امتیاز را دارا بوده اند اما استان های اول تا دهم کمتر از 2 هزار امتیاز کسب کردند که این امر نشان دهنده کسب یک چهارم حداکثر امتیاز، توسط استان ها می باشد.

لازم به ذکر است که امتیاز های در نظر گرفته شده برای استان ها در مجموع 8230 امتیاز بوده است و با این حال استان های برتر در نهایت کمتر از 2 هزار امتیاز یعنی یک چهارم امتیازات در نظر گرفته شده را کسب کرده اند که این آمار لزوم جدیت و توجه بیشتر استان ها به پرتال خبری و امر اطلاع رسانی را عیان می سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار