معاون پارلمانی آموزش‌وپرورش:بودجه آموزش‌وپرورش نسبت به سال گذشته 9هزار میلیارد تومان افزایش دارد

تبریز (پانا)- معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش بودجه امسال آموزش وپرورش کشور را ۴۲ هزار میلیارد تومان برشمرد که نسبت به سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

کد مطلب: ۷۱۱۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

یوسف نجفی در مراسم افتتاح باشگاه فرهنگیان اهر با بیان این که شان معلم شان انبیایی است و ارزش ین شغل از تمام شغلها بیشتر است، گفت: وقتی تربیت به دست معلم صورت می گیرد باید هم ارزش معلم بیشتر باشد.

وی افزود: سند تحول بنیادین، افق آموزش وپرورش را مشخص کرده و عنصر اصلی در این سند، مدرسه ومعلم است .

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابراین اگر قرار است طرح یا برنامه ای اجرا شود باید به روح حاکم این سندکه در حقیقت مدرسه است توجه شود.

نجفی اضافه کرد: جذب و تربیت معلم و نگه داشت او و نظام پرداخت و نظام بازنشستگی باید منطبق با سند تحول بنیادین باشد و بنابراین در برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب شده است که لایحه رتبه بندی ونظام پرداخت معلمان آماده شود و به مجلس ارایه شود و شروع آن در سال تحصلی 97-98 انجام خواهد گرفت.

وی با بیان این که سهم آموزش و پرورش از بودجه کل کشور برای اولین بار عدد دو رقمی شد و نزدیک 11و نیم درصد است، افزود: بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته 33 هزار میلیارد تومان بودکه 98 درصد آن مربوط به حقوق فرهنگیان بود و بودجه امسال آموزش وپرورش کشور ۴۲ هزار میلیارد تومان است و نسبت به سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ولی نیاز ما 45 هزار میلیارد تومان است تا بتوانیم امورات جاری خود را رفع کنیم.

نجفی اضافه کرد: باید به اقتصاد آموزش و پرورش توجه ویژه شود و اینکار با مشارکت مردم بهتر صورت می گیرد و سهم مردم همان مدارس غیر دولتی در قانون مشارکتهای مردمی است.

وی ادامه داد:50 درصد اجرای پروژهای مدرسه امسال توسط خیرین است که سهم دولت 500 میلیارد است و 500 میلیارد سهم خیرین است و هر چه قدر سهم خیرین بیشتر باشد دولت نیز سهم خود را افزایش می دهد .

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: قرار نیست مشارکت در آموزش و پرورش فقط مادی باشد بلکه هر کس در حد خودش می تواند مشارکت کند و اگر مسئولین به آموزش و پرورش نگاه اولی داشته باشند این خود مشارکت است و آنگاه شاهد توسعه آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی گفت: آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استانها از بعد رفاهی و در سایر ابعاد خدمات رسانی جزو اولین ها است و افتتاح پروژه امروز نشان دهنده این است که بعد از چهل سال قدمهایی در جهت آرمانهای انقلاب برداشته شده است و آرمان انقلاب اگر استقلال و آزادی و عدالت تعریف کنیم،عدالت در ابعاد مختلف است.

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش پیشکسوتان را خردمندان جامعه برشمرد وافزود: بایستی از خرد پیشکسوتان و انگیزه جوانان در راستای توسعه کشور نهایت استفاده را بکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار