در دیدار نوروزی وزیر آموزش و پرورش با مدیران و کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی مطرح شد:
تاکید وزیر آموزش و پرورش برای جذب حداکثری دانشآموزان استثنایی
پیگیری تشکیل شورای آموزش و پرورش استثنایی کشور
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر جذب حداکثری دانشآموزانی که در دایره شمول خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند، تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ ظهرامروز سهشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۴ دیدار نوروزی وزیر آموزش و پرورش با مدیران و تعدادی از کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد.
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال نو، تقارن بهار قرآن و طبیعت را به فال نیک گرفت و از تلاش و زحمات همکاران در این سازمان تشکر و قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه اولین جلسه کاری در سال جدید را با نشست هماندیشی با حوزه آموزش و پرورش استثنایی آغاز کردیم، اظهار کرد: این حوزه نیاز به برنامه و تلاش فراوانی دارد تا به سطح مطلوب برسد؛ چراکه با استانداردهای مورد نیاز فاصله داریم و باید تمرکز کنیم تا خدمات بهتر و بیشتری به مخاطبان عزیز این سازمان ارائه دهیم.
کاظمی تصریح کرد: مدیران راهبردی ضمن داشتنِ نگاه راهبردی به حوزه خود و ترسیم نقشه راه و چشمانداز، بر جزئیات و مسائل مسلط هستند و میتوانند تجزیه و تحلیل کنند و راه حل ارائه دهند.
وی در ادامه تأکید کرد: در برنامه راهبردی باید چشمانداز و اهداف مشخص و نگاه عملیاتی به برنامهها در میدان باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحولات در دوره جدید ریاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: سازمان در این دوره، تعاملات خوبی با بخشهای مختلف داشته که نشان از آن دارد که ظرفیتها را به خوبی شناخته و خوشبختانه زمینه استفاده از ظرفیتها نیز مهیا شده است.
کاظمی با تأکید بر اینکه برنامهها و سیاستها باید به پروژههای اجرایی تبدیل شود، گفت: انتظار داریم که مدیران کل و روسای ادارات، نیّات و برنامههای ما را به مدیران مدارس منتقل کنند. چراکه در خط مقدم، مدیران مدرسه هستند که باید برنامهها را درک کنند و البته برنامهها باید قابلیت اجرایی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در وزارت آموزش و پرورش، مصمم هستیم تا به قشر مظلوم دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمترسانی کنیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
کاظمی با اشاره به چشمانداز سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اذعان کرد: سازمان سه وظیفه مهم دارد؛ اول سنجش و غربالگری باکیفیت و ۱۰۰ درصدی تمام دانشآموزان بدو ورود به مدرسه، دوم زمینه شناسایی و سوم جذب حداکثری کسانی است که در دایره شمول خدمات سازمان هستند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاخص برنامه ها متناسب با اهداف کلان احصا شود، گفت: با شاخص ها وضعیت موجود و مطلوب آموزش و پرورش استثنایی را ترسیم کنید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان نیاز به پژوهش دارد، اظهار کرد: یک پژوهش در حوزه بین الملل انجام بگیرد و مشخص شود که به نسبت بین الملل چه شباهت ها و تفاوت هایی داریم و پژوهش دیگر باید با این موضوع باشد که سازمان تا کنون چه میزان توانسته دانش آموزان کارآمد و خودکفا تربیت کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش های بسیار خوبی در سازمان انجام گرفته که قابل تقدیر است،گفت: تعاملات درون و برون دستگاهی به یک اندازه مهم هستند و خوشبختانه سازمان در این مسیر گامهای خوبی برداشته است.
کاظمی در ادامه بر به روزآوری کتاب های درسی، تدقیق برنامه های عملیاتی با اعداد کمی دقیق، پیگیری سامانه یکپارچه سیرت، احصای نظام مسائل و اولویت بندی آنها تأکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش انجام دو کار در سازمان آموزش و پرورش استثنایی را خاطر نشان کرد و گفت: تشکیل شورای آموزش و پرورش استثنایی کشور پیگیری شود و تلاش کنید در کنار این شورا هیأت اندیشه ورز داشته باشید و همچنین پیگیری شود که آیا قانون مصوب آموزش و پرورش نیاز به بازبینی دارد یا خیر.
گفتنی است؛ در این دیدار سالار قاسمی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تبیین برنامه راهبردی سازمان و بخش های متعدد آن، گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه داد و مدیران و کارشناسان سازمان به بیان پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.
ارسال دیدگاه