رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جلسه ستاد ملی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کشور:

عزم و برنامه دولت چهاردهم بر حل مسئله فضاهای آموزشی

تهران (پانا) - حمیدرضا خان محمدی گفت: برگزاری هفتگی و منظم این جلسات در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و گزارش‌دهی کارگروه‌ها و استان‌ها بیانگر اهمیت و اولویت این طرح است.

کد مطلب: ۱۵۵۱۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عزم و برنامه دولت چهاردهم بر حل مسئله فضاهای آموزشی

حمیدرضا خان محمدی در جلسه ستاد ملی نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی کشور که به صورت ارتباط برخط با مدیران کل نوسازی مدارس استان های سراسر کشور برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت: برگزاری هفتگی و منظم این جلسات در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و گزارش دهی کارگروه ها و استان ها بیانگر اهمیت و اولویت این طرح است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به این که، یکی از موضوعات بسیار مهم که سخنرانی رئیس جمهور در حضور رهبر معظم انقلاب بحث مدرسه سازی بود، افزود: عزم و برنامه دولت چهاردهم بر حل مساله مدارس سنگی، کانکسی و عارضه‌ای و همچنین تراکم بالای کلاس‌های درس در طول یک سال است که برنامه آن را درقالب الگوی عمل نهضت توسعه عدالت درفضای آموزشی وپرورشی دیده ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این راستا طی برنامه یک ساله ضمن در نظر گرفتن موضوعات فنی و تخصصی، با مشارکت مردمی، خیرین، گروه های جهادی و نهادهای مختلف این مسائل در حوزه فضاهای آموزشی برطرف می شود.

خان محمدی ضمن قدردانی از همراهی همه جانبه خیرین در حوزه مدرسه سازی، خاطر نشان کرد: خیرین با مشارکت ۵۶ درصدی فرصت بی بدیلی را به ما داده اند که این ظرفیت ارزشمند را در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای و تجهیزات آموزشی به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه رکن کار در استان‌ها نیز متشکل از شما به علاوه معاونان عمرانی استانداران است، افزود: با این محور گام های تعریف شده برای رسیدن به نتیجه را برای هر پروژه داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: نکته حائز اهمیت بررسی ۴ موضوع نظام مسائل،(کانکسی، سنگی ناایمن،عارضه ای، تخریبی) نظام تامین مالی، نظام مردمی سازی و چهارم موضوع دبیرخانه نهضت که بر عهده مدیران کل است.

وی ادامه داد نظام مسائل باید دقیق باشد. نکته آخر بحث تراکم است، کاهش تراکم لزوما به احداث مدرسه ختم نمی شود، ما در کنار احداث، الحاق را داریم در پروژه های مشارکتی با دولت باید ریز منابع را تعیین کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر با خیرین، گفت: بحث مردمی سازی، رکن اصلی کار نهضت است.در تعیین هسته های دور هر پروژه و مسئول مردمی پروژه، دبیران قرارگاه نیرویی با انگیزه کافی را معرفی کنند.

خان محمدی در پایان با تاکید بر لزوم اخذ گزارش عملکردی دقیق؛ برگزاری جلسات به فوریت با معاون عمرانی استانداران، ابراز داشت: انشالله این ۴ موضوع پیگیری شود ابتدا نهضت توسعه عدالت را باور کنیم؛ هم فهم شویم و به اشتراک نظر برسیم، اراده قوی داشته باشیم و نشان دهیم که ما می توانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار