وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:
اصلاح فرآیند انتصاب مدیران مدارس و بهبود وضعیت حق مدیریت در دستور کار است
آموزشوپرورش مهمترین نهاد تربیتی کشور است
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست هماندیشی مدیران مدارس، بر ضرورت برگزاری جلسات تخصصیتر با حضور معاونان کلیدی تأکید کرد و از اجرای دو راهبرد اصلی برای توسعه عدالت آموزشی خبر داد.

علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در حاشیه این مراسم، بر لزوم اصلاح فرآیند انتصاب مدیران مدارس و اجرای سیاستهای شایستهسالاری تأکید کرد. همچنین با اشاره به دغدغههای جدی در حوزه مدیریت مدارس، از برنامهریزی برای بهبود وضعیت حق مدیریت و پرداخت معوقات خبر داد.
وی درباره کمبود نیروی خدماتی در مدارس نیز گفت: «این مسئله از جمله چالشهای جدی آموزشوپرورش است که بنا داریم با دستهبندی مشکلات و مشورت با مدیران، راهکارهای مؤثری برای حل آن ارائه دهیم.»
وزیر همچنین در پاسخ به سؤالی درباره افزایش حق مدیریت مدارس، از تجدیدنظر در این موضوع خبر داد و گفت: «مدیران نقش کلیدی در نظام تعلیم و تربیت دارند، بنابراین باید حقوق و مزایای متناسب با زحماتشان دریافت کنند.»
در خصوص پرداخت معوقات فرهنگیان نیز اعلام شد که دولت در حال پرداخت بدهیهای سالهای گذشته است و در ماه جاری، بخشی از مطالبات حقالتدریسیها و خرید خدمات پرداخت خواهد شد.
وی همچنین درباره برگزاری امتحانات در ایام ماه مبارک رمضان گفت: «برگزاری امتحانات در این ایام ضرورتی ندارد و باید شرایطی فراهم شود تا دانشآموزان بتوانند از فضای معنوی این ماه بهرهمند شوند.»
در پایان، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار پانا با اشاره به جایگاه ویژه این وزارتخانه گفت: «۴۴ درصد کارکنان دولت در آموزشوپرورش فعالیت دارند و با جمعیتی ۴۰ میلیونی از دانشآموزان، معلمان و والدین، این وزارتخانه مهمترین نهاد تربیتی کشور محسوب میشود که نقش اساسی در ساخت فرهنگ و تمدن کشور دارد.»
ارسال دیدگاه