معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست معاونین و کارشناس مسئولان آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی:

تحول در آموزش با تأکید بر عدالت آموزشی و توانمندسازی معلمان

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت نظارت ۳۶۰ درجه بر عملکرد مدارس و اجرای برنامه‌های مرتبط با توسعه حرفه‌ای معلمان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۴۸۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تحول در آموزش با تأکید بر عدالت آموزشی و توانمندسازی معلمان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست معاونین و کارشناس مسئولان آموزش متوسطه استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد ضمن تأکید بر نهضت عدالت آموزشی به عنوان یکی از اولویت‌های دولت، دو محور اصلی این طرح را رفع محرومیت از فضای آموزشی و تحول در فرایند یاددهی و یادگیری برشمرد و بر اهمیت نقش معلمان در این فرآیند تأکید کرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت اصلاح روش‌های تدریس گفت: طبق این سند، روش‌های فعال، گروهی و خلاقانه که از سیاست‌های کلیدی برای بهبود کیفیت آموزش می باشد، مورد تأکید است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش دز ادامه افزود: توانمندسازی معلمان از طریق برنامه‌های توسعه حرفه‌ای و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 وی ضمن اشاره به الگوی مدرسه تراز، این طرح را ابزاری مدیریتی برای افزایش انسجام و کیفیت در مدارس عنوان کرد. 

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت نظارت ۳۶۰ درجه بر عملکرد مدارس و اجرای برنامه‌های مرتبط با توسعه حرفه‌ای معلمان تأکید کرد.

وی با تأکید بر برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی همچون جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: هدف از این برنامه‌ها، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزی و ایجاد محیطی پویا و خلاق در مدارس است.

 آذرکیش با اشاره به تغییرات در نظام امتحانات نهایی و جایگزینی آن با روش‌های جدید ارزیابی افزود: هدایت تحصیلی مبتنی بر علاقه، استعداد، امکان اجرا و نیاز جامعه از اولویت‌های آموزش متوسطه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پرداخت حق‌التدریس معلمان هم‌زمان با حقوق ماهانه، این اقدام را بی‌سابقه دانست و بر پیگیری‌های مستمر برای بهبود شرایط معیشتی معلمان تأکید کرد.

وی در پایان بر اهمیت مشارکت همه‌جانبه معلمان، مدیران مدارس و سایر ذینفعان در اجرای سیاست‌های آموزشی تأکید کرد و خواستار تعامل بیشتر برای اجرای برنامه‌های تحولی در مدارس شد.

این نشست در راستای بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای اجرایی برای بهبود کیفیت آموزش متوسطه برگزار شد و مقرر گردید که نظارت مستمر بر برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار