رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در نخستین رویداد ملی آموزش زبان‌های خارجی:

فراگیری زبان‌های زنده دنیا باید با حفظ و تقویت هویت اسلامی_ایرانی صورت گیرد/ ضرورت طراحی الگوی بومی

تمامی موسسات آموزشی زبان باید مجوزهای لازم را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت آشنایی با زبان‌های زنده دنیا گفت این امر باید با حفظ و تقویت هویت اسلامی_ایرانی صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۵۴۴۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری زبان‌های زنده دنیا باید با حفظ و تقویت هویت اسلامی_ایرانی صورت گیرد/ ضرورت طراحی الگوی بومی

احمد محمودزاده در نخستین رویداد ملی زبان‌های خارجی، با تبریک اعیاد شعبانیه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در‌خصوص محتوای آموزشی و لزوم رفع انحصار از زبان انگلیسی، اشاره کرد و گفت: این رویداد ملی با هدف طراحی الگوی بومی تولید محتواهای آموزشی، شناسایی آثار فاخر و بومی شده و مهارت‌محوری ویژه زبان‌آموزان با رعایت اصل تقویت هویت اسلامی_ایرانی برگزار می‌شود.

وی بر اهمیت آشنایی با زبان‌های زنده دنیا، زبان و فرهنگ تاکید کرد و افزود: آشنایی با زبان‌های زنده دنیا به عنوان ابزار ارتباط و تعامل، روز به روز آشکارتر می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشت که این آشنایی نباید منجر به تداخل فرهنگی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به راهکارهای کاهش تداخل فرهنگی اشاره کرد و گفت: طراحی الگوی بومی زبان خارجی، تنوع زبانی، محدود کردن محتواهای تولید شده به فرهنگ کشور خاص و آگاهی بین فرهنگی از جمله مواردی است که باید در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

محمودزاده به اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: جلسات متعددی با نخبگان و متخصصان آموزش زبان خارجی، همکاری با مجموعه‌های مختلف، و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شده است.

وی  با بیان اینکه ۲هزار اثر در این رویداد دریافت شده است، اظهار کرد:‌ استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، کرمان و لرستان به عنوان استان‌های پیشرو در ارائه آثار هستند و ما خواستار ادامه این مسیر، حمایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، و همکاری موسسات زبان برای توانمندسازی مربیان هستیم.

وی بر اهمیت توجه به هویت ایرانی-اسلامی در آموزش زبان‌های خارجی تاکید کرد و افزود: آموزش زبان نباید صرفاً به یادگیری لغات و گرامر محدود شود، بلکه باید با رویکردی انتقادی همراه باشد تا زبان‌آموزان بتوانند ارزش‌های خود را نیز در کنار فرهنگ‌های دیگر انتقال دهند.

محمودزاده به ساماندهی موسسات آموزشی زبان و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص نظم‌بخشی به موسسات آموزشی، اشاره کرد و ادامه داد: به‌منظور ایجاد هماهنگی و نظارت بیشتر، تمامی موسسات آموزشی زبان باید مجوزهای لازم را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند. این اقدام با هدف یکپارچه‌سازی فعالیت‌های آموزشی و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در این موسسات صورت می‌گیرد.

محمودزاده اظهار کرد: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با همکاری سازمان‌های دیگر، در این رویداد کمک‌های خاصی را انجام دادند و آثار به دست رسیده در مجموع ۲۰۰۹ اثر است که از این تعداد ۳۷۸ اثر مربوط می‌شود به مقالات علمی و پژوهشی و ۳۳۷ اثر محتوای آموزش‌های غیر مکتوب، ۲۵۶ اثر محتوای آموزشی مکتوب،‌ ۱۵۳۱ فیلم که توسط زبان‌آموزان در سراسر کشور با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی ایرانی و همچنین پیشرفت ایران پس از انقلاب اسلامی چه در مراحل داوری و ارزیابی در دو مرحله اتفاق افتاده است. ‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار