دیدار و گفتوگوی وزیران آموزش و پرورش ایران و عربستان
تهران (پانا)- علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران که به عربستان سفر کرده است با یوسف بن عبدالله البنیان وزیر آموزش و پرورش این کشور دیدار و گفتوگو کرد.
![دیدار و گفتوگوی وزیران آموزش و پرورش ایران و عربستان](https://cdn.pana.ir/thumbnail/tWxDFtXnT73V/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHN9FyP04ruSIsAIKXaKdntA,,/1386364fOgwzx0ytljKU8Qk6.jpg)
در این دیدار، وزیر آموزش عربستان با اشاره به زمینه های همکاری مشترک میان دو وزارتخانه، دستاوردها و توفیقات آموزش و پرورش ایران را تبریک گفت.
وی درادامه به فرصتها و تشابه دو کشور در تربیت و تنوع و همچنین چالشها و فرصتها پرداخت و تبادل تجارب در ارتقای آموزش و پرورش دو کشور را موثر دانست.
سپس علیرضا کاظمی با تشکر از دعوت کشور عربستان، با بیان آماری از دانشآموزان و مدارس دولتی و غیر دولتی و معلمان به دستاوردهای آموزش و پرورش ایران در حوزههای گوناگون ازجمله رفع ریشهکنی بیسوادی، پوشش تحصیلی کودکان استثنایی، پوشش ۴۸ درصدی دانشآموزان فنی و حرفه ای در دوره دوم متوسطه، موفقیت در المپیادهای علمی دانش آموزان و اقداماتی که اخیرا در حوزه هوش مصنوعی در کتاب های درسی و برگزاری کارسوق های دانش آموزی و توانمند سازی معلمان دراین خصوص انجام گرفته اشاره کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، خدمات آموزشی رایگان به حدود ۶۱۵۰۰۰ دانش آموز اتباع را تشریح کرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دوسالانه مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران از یوسف بن عبدالله البنیان دعوت کرد تا ضمن شرکت در این مسابقات، میزبانی برگزاری آن را نیز داشته باشند.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی شبکه شاد به عنوان یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شبکه حدود ۱۵میلیون کاربر دارد و بطور هم زمان حدود ۳میلیون کاربر میتوانند از این سکوی آموزشی استفاده کنند.
سپس یوسف بن عبدالله البنیان ضمن ابراز خوشحالی از دستاوردهای ایران در زمینههای گوناگون، خاطرنشان کرد: آموزش هسته موفقیت همه جوامع است و یکی از برنامههای وزارت آموزش عربستان نیاز سنجی معلمان، تواناییها و مهارتها و ارزشهایی است که باید داشته باشند.
وی مأموریت اصلی آموزش و پرورش را آموزش دانست و گفت: ساخت و ساز مدارس و دغدغه کمبود فضای آموزش و پرورش برعهده سایر دستگاه ها است و مسئولین آموزش و پرورش نبایدبه دنبال ساختمانسازی باشند.
در ادامه وزیر آموزش و پرورش ضمن دعوت از دکتر یوسف بن عبدالله البنیان برای سفر به ایران ابراز امیدواری کرد که یادداشت تفاهمی بین دو وزارت جهت تبادل تجارب در زمینههای گوناگون آموزشی تنظیم و در سفر آتی وزیر آموزش عربستان به امضا طرفین برسد.
در این دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران درخواست تسریع صدور ویزای معلمان ایرانی مدرسه جده را بیان کرد که مورد موافقت وزیر آموزش عربستان قرار گرفت.
ارسال دیدگاه