کشوری که داشتیم، داریم و خواهیم داشت
تهران (پانا) - پنجمین شماره از ماهنامههای عمومی بزرگسال رشد با نگاه ویژه به چهلوششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران منتشر شدند.
مجلههای آموزشی و تربیتی رشد معلم، رشد مدیریت مدرسه، رشد آموزش ابتدایی و رشد فناوری آموزشی از گروه ماهنامههای عمومی بزرگسال، که سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی آنها را به عنوان جزئی از بستههای تربیت و یادگیری، در چارچوب اهداف نظام آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران تولید و منتشر میکند، در شمارههای پنجم از سال تحصیلی جاری، که در بهمنماه به دست مخاطبانشان رسیدهاند، مطالبی را با نگاه ویژه به چهلو ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی چاپ و منتشر کردند.
رشد آموزش ابتدایی
مجله رشد آموزش ابتدایی در بخشی از مطلب یادداشت سردبیر با عنوان «کشوری که داشتیم، داریم و خواهیم داشت» در بهمن ماه ۱۴۰۳، به بهانه چهلوششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با مخاطبان خود چنین میگوید: «ایران عزیز ما در تمام فراز و نشیب تاریخ خود همیشه باعث افتخار ما بوده است؛ چه وقتی که زیر سلطه دشمنان فرهنگ، خود را بر آنها غالب کرده است و چه زمانی که به رغم برتری بر دشمن، دست به قتل و غارت ضعفا نزده است. مجموعهای از این زیباییها است که با افتخار خود را ایرانی میدانیم...»
رشد آموزش ابتدایی در پنجمین شماره خود مروری بر مفاهیم مرتبط با میهن و تلاشهای معلمان و فرهنگیان در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به دانشآموزان پرداخته است.
رشد معلم
«انقلابها در طول تاریخ بشر بارها رخ دادهاند و به طور گستردهای در روشها، مدت زمان، ایدئولوژی و انگیزهبخشی متفاوت بودهاند. اما مسلم این است که انقلابها تحولات به نسبت وسیعی را در دنیا سبب شدهاند....» این جملات بخشی از یادداشت سردبیر پنجمین شماره از مجله رشد معلم، در بهمنماه ۱۴۰۳ است که به مناسبت چهلوششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، منتشر شده است.
تربیت گفتوگویی؛ یاددهی یادگیری؛ تربیت در آغوش طبیعت؛ معلم دنیای بچهها را تغییر میدهد؛ انسانم آرزوست؛ تغییر بازی؛ هوش مصنوعی؛ بازیافت آموختهها؛ از زندگی روزمره تا کلاس درس؛ درسی به یادگار؛ رادیکال؛ آموزش تلفیقی و... از دیگر مطالبی هستند که در این شماره از رشد معلم منتشر شدهاند.
رشد مدیریت مدرسه
«در مدرسهای که یک سازمان گفتوگویی است، همه چیز از فضای فیزیکی مدرسه، چینش کلاسها و نوشتههای روی در و دیوار تا تعامل بین افراد و...، همه و همه انعکاس دهنده فضایی گرم و یادگیرنده و رو به رشد هستند...» رشد مدیریت مدرسه در بهمنماه ۱۴۰۳ در پروندهای با عنوان «گفتوگو در مدرسه» عناصر مدرسه گفتوگویی را بررسی کرده است.
آداب گفتوگو؛ دین و معنویت؛ فضای گفتوگویی؛ پاتوق گفتوگو؛ دو بال توسعه مدرسهای؛ جاری شدن گفتوگو در مدرسه؛ هنر گفتوگو؛ گفتوگو پلی میان دانش و درک عمیق؛ ظرفی برای همصحبتی و... از دیگر مطالبی هستند که در این شماره از رشد مدیریت مدرسه منتشر شدهاند.
رشد فناوری آموزشی
واقعیت ترکیبی نوعی فناوری است که دنیای مجازی و واقعی را به طور یکپارچه در هم میآمیزد و تجربهای فراگیر و پویا ایجاد میکند. به عبارت دیگر واقعیت ترکیبی اشیای مجازی را به دنیای واقعی متصل میکند و به کاربران اجازه میدهد با اشیا و اطلاعات مجازی درگیر شوند و در عین حال ارتباط خود را با دنیای فیزیکی حفظ کنند.
رشد فناوری آموزشی در پنجمین شماره این مجله در بهمن ۱۴۰۳ پروندهای با عنوان «واقعیت ترکیبی»، به این موضوع اختصاص داده است که مخاطبان این مجله را از زاویهای دیگر با این موضوع آشنا کرده است.
رشد مدرسه فردا
رشد مدرسه فردا در پنجمین شماره این مجله در بهمن ۱۴۰۳ به موضوع «فرهنگ مدرسه» پرداخته و با مباحث و مقالات ارائه شده در این پرونده تلاش کرده است تا در مسیر توجه بیشتر به این حوزه مهم و به این امید که نظام تعلیم و تربیت توسط نخبگان جامعه مورد بررسی جدیتر و گستردهتری قرار گیرد به موضوع فرهنگ مدرسه بپردازد.
فرهنگ و حکمت غنی ایرانی و اسلامی؛ هوش مصنوعی و فرهنگ سازمانی معلمان؛ تعلیم و تربیت در فرهنگهای گوناگون؛ نقش فرهنگ محلی در یادگیری دانشآموزان؛ فرهنگ سازمانی آموزش؛ خلاقیت و فرهنگ کارآفرینی مدرسه؛ آرزوی عجین با فرهنگ بومی و... از جمله مطالبی است که در بهمن ۱۴۰۳ رشد مدرسه فردا منتشر شدهاند.
نسخههای چاپی ماهنامههای عمومی بزرگسال رشد در بخش فروش و اشتراک وبگاه مجلات رشد به فروش میرسند..
ارسال دیدگاه