رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

استفاده از هوش مصنوعی و ربات‌های اجتماعی برای حمایت از دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان استفاده از ‌فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و ربات‌های اجتماعی برای حمایت و آموزش ‌دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۳۸۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از هوش مصنوعی و ربات‌های اجتماعی برای حمایت از دانش‌آموزان استثنایی

سالار قاسمی در گفت‌وگو با پانا درباره‌ نقش فناوری‌های نوین در آموزش دانش‌آموزان استثنایی اظهار کرد: «دانش‌آموزان استثنایی نیازمند روش‌ها و ابزارهای ویژه‌ای هستند که فناوری‌های نوین می‌توانند در این مسیر بسیار موثر باشند. یکی از سیاست‌های اصلی ما این است که از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و ربات‌های اجتماعی برای حمایت و آموزش این دانش‌آموزان استفاده کنیم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا همکاری‌هایی با بخش‌های دیگر در این زمینه انجام شده است، گفت: «بله، همکاری‌هایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌هایی که در این حوزه تخصص دارند، آغاز شده است. هدف ما این است که فناوری‌های جدید را به‌گونه‌ای به‌کار بگیریم که بتوانند در کنار دانش‌آموزان استثنایی قرار بگیرند و به فرآیند یادگیری آن‌ها کمک کنند.»

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: «‌فناوری‌های نوین، به‌ویژه هوش مصنوعی و ابزارهای فناورانه دیگر، می‌توانند فرآیند یادگیری را شخصی‌سازی کنند و دسترسی دانش‌آموزان به منابع آموزشی را افزایش دهند. همچنین، ربات‌های اجتماعی می‌توانند در تعاملات آموزشی و تقویت مهارت‌های اجتماعی این دانش‌آموزان نقش موثری ایفا کنند. هدف ما این است که از این فناوری‌ها برای بهبود کیفیت زندگی و یادگیری دانش‌آموزان استثنایی بهره‌مند شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار