نشست معاون آموزش ابتدایی
نسخهپیچی از پشت میزهای مدیریتی بدون شنیدن نظرات معلمان نتیجه مطلوبی نخواهد داشت
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت هرچقدر بیشتر از معلمان بشنویم و ایدههای عملیاتی آنها را بهکار بگیریم، میتوانیم برنامههایی تنظیم کنیم که نتیجهبخش باشد. نسخهپیچی از پشت میزهای مدیریتی بدون شنیدن نظرات معلمان، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
رضوان حکیمزاده در نشست با مدیران مدارس شهرستان حمیدیه ضمن ابراز قدردانی از تلاشهای مدیران و معلمان این شهرستان، افزود: میدانم که کار در مناطقی با امکانات محدود دشوارتر است و نیازمند تلاش و تدابیر ویژهای است. حضور من در اینجا برای شنیدن مستقیم مسائل و مشکلات خاص شهرستان حمیدیه و همچنین بهرهگیری از ایدهها و راهکارهای شما عزیزان است.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به تأکید رئیسجمهور بر عدالت آموزشی گفت: یکی از اولویتهای دولت چهاردهم، توزیع عادلانه امکانات و فضاهای آموزشی در سراسر کشور است. همچنین اصلاح روشهای یادگیری و تبدیل کلاسهای سنتی به محیطهای فعال و مشارکتی در دستورکار قرار دارد. هدف این است که دانشآموزان با بهرهگیری از ظرفیتهای خود، در فعالیتهای گروهی و پروژهمحور مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه برنامههای موفق زمانی تحقق مییابند که از تجربیات معلمان و مدیران مدارس استفاده شود، افزود: هرچقدر بیشتر از شما بشنویم و ایدههای عملیاتی شما را بهکار بگیریم، میتوانیم برنامههایی تنظیم کنیم که نتیجهبخش باشد. نسخهپیچی از پشت میزهای مدیریتی بدون شنیدن نظرات معلمان، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
معاون آموزش ابتدایی همچنین به یکی از طرحهای موفق در استان خوزستان اشاره کرد که بهعنوان الگویی ملی معرفی شده است و افزود: ایده توجه به دانشآموزان نیازمند و تلاش برای بهبود وضعیت آموزشی آنها، نمونهای از بهرهگیری از ظرفیتهای محلی برای ارائه راهکارهای ملی است.
وی از اهتمام خاص رئیسجمهور به آموزش و پرورش سخن گفت و یادآور شد: در نخستین جلسات شورای آموزش و پرورش دولت، دو موضوع اساسی مورد تأکید قرار گرفت؛ توزیع عادلانه امکانات آموزشی و ایجاد تحول در روشهای یادگیری. رئیسجمهور اعلام کردهاند که برای دستیابی به این اهداف، تمام حمایتهای لازم را ارائه خواهند کرد.
در پایان، معاون آموزش ابتدایی بر لزوم حرکت از نظریه به عمل در حوزه آموزش تأکید کرد و افزود: با استفاده از تجربیات معلمان و مدیران مدارس، باید روشهای نوین یادگیری را عملیاتی کنیم. این رویکرد میتواند حتی در کلاسهای پرجمعیت نیز اجرا شود و تحولی اساسی در نگرش و عملکرد معلمان و دانشآموزان ایجاد کند.
این نشست در ادامه برنامههای دولت برای تقویت نظام آموزشی و کاهش نابرابریهای آموزشی در مناطق مختلف کشور برگزار شد.
ارسال دیدگاه