رئیس سازمان مدارس غیردولتی تاکید کرد:

بیش از ۱۵ دستگاه و سازمان برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین مسئولیت دارند

تهران (پانا) - صبح امروز رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور دیدار و درباره موضوعات مختلف آموزشی و تربیتی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و اقتصادی کشور گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۵۲۰۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۵ دستگاه و سازمان برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین مسئولیت دارند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی و اجتماعی کشور نقش بی‌بدیلی در تعیین آینده و سرنوشت کشور دارد، گفت: معماری آینده کشور در مدرسه، کلاس درس و توسط معلمین و دانش‌آموزان عزیز شکل خواهد گرفت و لذا مسائل مربوط به تعلیم و تربیت باید به عنوان یک دغدغه ملی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت سایر نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها در رسیدن به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور، اظهار کرد: مطابق با قانون شوراهای آموزش و پرورش بیش از ۱۵ دستگاه و سازمان باید آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یاری رسانند و در این راستا باید اقدامات جدی صورت گیرد چرا که آموزش و پرورش به تنهایی قادر به فراهم‌کردن شرایط مطلوب و ایده‌آل برای بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور نیست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، عدالت آموزشی و تربیتی و مشارکت را دو کلیدواژه مهم در بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست جمهور در حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: برای اعتلای نظام آموزش و پرورش کشور و رسیدن به عدالت آموزشی و تربیتی مشارکت تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها ضروری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه ۱۱ اداره آموزش و پرورش در ۷ منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور قرار دارند، تصریح کرد: ۲۴۰ هزار دانش‌آموز و ۱۰ هزار همکار فرهنگی در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور به امر آموزش و پرورش مشغول‌اند و برنامه‌ریزی در جهت بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی در این مناطق بسیار قابل توجه است.

محمودزاده با اشاره به توافق‌نامه‌های مشترک بین سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، گفت: باید با اقدامات موثر به ویژه در دو حوزه آسیب‌های اجتماعی و مداخلات آموزشی و تربیتی، برنامه میدانی را در این مناطق طراحی و اجرا کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه با آسیب‌شناسی صورت گرفته در مناطق آزاد تجاری و صنعتی، میانگین نمرات دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت، پایه، کلاس و کتاب درس صورت گرفته است، تاکید کرد: با یک سری مداخلات آموزشی مناسب، به موقع و اثربخش می‌توانیم، ضعف‌ها را برطرف و نواقص و کاستی‌های بررسی شده را مرتفع کنیم.

محمودزاده، آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش دانست و افزود: برنامه ملی نماد در این راستا طراحی‌های خوبی را صورت داده است که این سازمان نیز آمادگی لازم در جهت اجرای برنامه‌های طرح ملی نماد در سطح مناطق آزاد کشور را دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه برخی کاستی‌های موجود در آموزش و پرورش به دلیل نداشتن برنامه نیست، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات آموزش و پرورش عدم منابع کافی و لازم برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود است و اینجاست که یک عزم ملی و مشارکت همگانی را می‌طلبد.

در این دیدار رضا مسرور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در شکل‌گیری بنیاد‌های اصلی جامعه، گفت: ارتقای سطح کیفی برنامه‌‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد .

وی با تاکید بر اهمیت محتواهای آموزشی و تربیتی مناسب در مدارس، اظهار کرد: هر چه که از محتواهای غنی‌تری در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده کنیم قطعا در آینده نتایج مطلوب‌تری را به دست خواهیم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار