رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش خبر داد:

تهیه‌ کارنامه نتایج عملکرد دانش‌آموزان مدارس کشور

تهران (پانا) - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: کارنامه‌ای برای هر مدرسه تهیه شده که نتایج عملکرد دانش‌آموزان در آن گزارش می‌شود و مدیران مدارس باید این تحلیل‌ها را در جلسات شورای دبیران مطرح کنند.

کد مطلب: ۱۵۱۷۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تهیه‌ کارنامه نتایج عملکرد دانش‌آموزان مدارس کشور

‌به گزارش ‌روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نقش استان اصفهان در دوران دفاع مقدس، گفت: استان اصفهان همواره پرچم‌دار دفاع از کیان جهان اسلام بوده و نام شهدای این دیار در قلب همه ما حک شده است.

زارعی با بیان اینکه یاد شهدای عزیز باید همواره در ذهن و دل ما زنده بماند، افزود: این افتخار برای استان اصفهان و ایران اسلامی است که نام این شهدا در جبهه مقاومت همچنان طنین‌انداز است و امیدواریم روح این عزیزان دستگیر ما باشد.

وی در ادامه به اهمیت پشتیبانی مالی و منابع انسانی در برگزاری آزمون‌های نهایی اشاره کرد و گفت: برگزاری رویدادهای آموزشی و ارزشیابی بدون پشتیبانی میسر نیست و یکی از پایه‌های اصلی این کار، پشتیبانی مالی است.

زارعی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف برای برگزاری آزمون‌های نهایی، تصریح کرد: کارگروه پشتیبانی یکی از این کارگروه‌هاست که اقدامات خوبی در این زمینه در استان اصفهان انجام داده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، تأکید کرد: برگزاری آزمون نهایی باید به‌عنوان یک مسئله ملی در نظر گرفته شود و همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از آموزش و پرورش در این زمینه هستند.

وی همچنین به تأمین امنیت آزمون‌ها اشاره کرد و گفت: برای اولین‌بار، تأمین امنیت آزمون‌ها به عهده وزارت کشور سپرده شده است و این موضوع در شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

زارعی با بیان اینکه ارزشیابی پایان کار نیست، بلکه شروع یک فرایند است، افزود: ما باید از نتایج آزمون‌ها برای اصلاح فرایندها و برنامه‌ریزی‌های آینده استفاده کنیم.

وی در ادامه به تحلیل عملکرد دانش‌آموزان و مدارس اشاره کرد و گفت: کارنامه‌ای برای هر مدرسه تهیه شده که نتایج عملکرد دانش‌آموزان در آن گزارش می‌شود و مدیران مدارس باید این تحلیل‌ها را در جلسات شورای دبیران مطرح کنند.

زارعی همچنین به اهمیت توانمندسازی معلمان اشاره کرد و گفت: گروه‌های آموزشی باید در این زمینه فعال باشند و برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای معلمان ارائه دهند.

وی در پایان باتأکید بر اینکه آزمون نهایی باید بر اساس کتاب‌های درسی طراحی شود، خاطرنشان کرد: ما باید از برگزاری آزمون‌های پی‌درپی که موجب استرس دانش‌آموزان می‌شود، پرهیز کنیم و به‌جای آن، از زمان آموزش به بهترین نحو استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار