معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش‌خبر داد:

نظام جامع تربیتی تدوین و سکوی کارینو و باشگاه دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود

کارگروه ترویج و توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی در معاونت پرورشی تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - پیش‌نشست همایش تربیت در زیست‌بوم جدید «با تاکید بر هویت و امید» عصر امروز با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در محل باشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۱۲۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نظام جامع تربیتی تدوین و سکوی کارینو و باشگاه دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در این نشست با بیان این‌که مهر امسال، مهر متفاوتی بود زیرا کمترین کمبود نیرو را در مدارس شاهد بودیم اظهار کرد: تربیت یک کار مستمر است، تربیت یعنی فتح مداوم، لذا فردی را می‌خواهد تا در این راه ثابت‌قدم باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: ما سرباز انقلاب هستیم، لذا از مواضع انقلاب ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد؛ ما نسبت به شهیدان‌مان مسئول هستیم لذا نوکری انقلاب اسلامی برای ما یک افتخار است.

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه ۱۳ آبان بهترین بستر برای آگاهی‌سازی دانش‌آموزان است تا جریان مقاومت را بشناسند، گفت: باید تمام اقدامات خود را برای تقویت حزب‌الله و جریان مقاومت به‌کار بگیریم. خوشبختانه در پویش «آخراشه» بهترین آثار از سوی دانش‌آموزان خلق شد تا دانش‌آموزان درباره موضوعات مختلف آگاهی پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اجرای تلاش‌ها و اقدامات درخور در بحث نماد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی اولویت نخست، پیشگیری خواهد بود. تسلط همکاران در بحث نماد، غربالگری و مصاحبه تشخیصی بسیار اهمیت بالایی دارد که باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: نهضت جامع اردویی در حال طراحی است که دانش‌آموز باید طبق برنامه هفتم توسعه، یک روز به اردو برود. لذا سعی بر تجهیز یک اردوگاه در هر استان داریم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات برگزاری اردوهای روزانه است که باید برای دانش‌آموزان طراحی شود. دانش‌آموز باید یک فضای مفرح برای خود داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورثانی همچنین بر فعالیت و هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه موضوع نماز اولویت وزیر آموزش و پرورش است، گفت: کارگروهی ذیل اداره فرهنگی هنری به منظور ترویج و توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام پورثانی اضافه کرد: جشنواره کارینو به‌عنوان یک سکوی استعدادیابی تعاملی فرایندمحور به‌زودی راه‌اندازی می‌شود تا دانش‌آموزان نیز در این جشنواره بر مبنای استعدادیابی شرکت کنند.

وی همچنین از راه‌اندازی باشگاه دانش‌آموزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اقدام یک فرایند پروفایل‌محور در شبکه شاد است که به فعالیت‌های دانش‌آموزان در این باشگاه امتیاز داده می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین در ادامه صحبت‌های خود خبر داد که نظام جامع تربیتی در حال نگارش است و به‌زودی تدوین خواهد شد.

گفتنی است؛ دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت در زیست‌بوم جدید «با تاکید بر هویت و امید» توسط معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از صبح فردا در مدرسه دارالفنون آغاز به کار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار