‌تاکید قاسمی بر بازمهندسی و بهبود فرآیندها در مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی

فناوری‌های نوین آموزشی و هوش مصنوعی به‌ویژه در بحث اوتیسم نقش کلیدی دارند

تهران (پا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ‌بر توجه جدی به مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی تاکید کرد و گفت این مراکز ضمن اینکه دارای نقاط قوت بسیاری هستند، اما نیاز به بازمهندسی و بهبود برخی فرآیندها دارند تا به بهترین نحو به دانش‌آموزان خدمت کنند.

کد مطلب: ۱۵۱۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
‌تاکید قاسمی بر بازمهندسی و بهبود فرآیندها در مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سالار قاسمی ‌با تشکر از حسن اعتماد وزیر ‌آموزش و پرورش، ‌به اهمیت برنامه‌های علم‌بنیان، عالمانه و کارشناسانه تاکید کرد و گفت: ‌نگاه علم‌محور می‌تواند برنامه‌های خوبی ایجاد کند و برای اجرای آن، نیاز به ایجاد اعتماد در متخصصان است. از بزرگ‌ترین سرمایه‌های یک سازمان، اعتماد است. ‌در نهادهای تخصصی کار، قائم به شخص نیست و برای بهبود کارایی، باید به ‌نیروهای متخصص اعتماد کرد و بعد از ایجاد مشارکت، امور را به آن‌ها تفویض کرد.

‌قاسمی ‌بر تلاش در راستای اجرای سیاست‌های دولت وفاق ملی تاکید ‌و درباره اصول موفقیت در مدیریت تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های قوی‌، اعتماد و تفویض امور به گروه‌های متخصص، از اصول کلیدی مدیریت موفق در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است و این رویکرد می‌تواند به تحقق اهداف کلان سازمان کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی منشا خیروبرکت در آموزش‌وپرورش کشور است افزود: ‌هر اتفاقی در آموزش‌وپرورش رخ دهد، سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در بخش تخصصی به‌صورت مطلق و در قسمت عمومی هم مثل سایر معاونان وزارت آموزش‌وپرورش سهمی دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ‌بر اعتماد، مشارکت و تفویض اختیار به‌عنوان راهکارهای مهم برای حل مشکلات سازمان تأکید کرد.

‌قاسمی در ادامه به توجه جدی به چند محور مهم در آموزش‌وپرورش استثنایی ‌از جمله مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی-تربیتی اشاره کرد و گفت: این مراکز ضمن اینکه دارای نقاط قوت بسیاری هستند، اما نیاز به بازمهندسی و بهبود برخی فرآیندها دارند تا به بهترین نحو به دانش‌آموزان خدمت کنند.

وی تأکید کرد: توانمندسازی نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها اهمیت زیادی دارد و در کنار این، فناوری‌های نوین آموزشی و هوش مصنوعی به‌ویژه در بحث اوتیسم نقش کلیدی دارند.

قاسمی همچنین به ایده استفاده از روبات‌های اجتماعی اشاره کرد که می‌توانند به پیشرفت آموزش‌های خاص کمک کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر مناسب‌سازی فضاهای آموزشی در کنار استفاده از فناوری‌های نوین تأکید کرد و گفت: نمی‌توان تنها بر فناوری‌ها متکی بود.‌ تعبیر من از آموزش‌وپرورش استثنایی ‌«تعامل، تخصص و عاطفه» است. ‌شاغلین در این سازمان باید متخصص‌ترین انسان‌ها و در عین حال با‌عاطفه‌ترین آن‌ها همراه با تعامل حرفه‌ای باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار