وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

به اعتراضات آزمون کیفیت‌بخشی رسیدگی می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه آیین گرامیداشت هفته انجمن اولیا و مربیان گفت نتایج آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی‌‌ اعلام شده است. به اعتراضات رسیدگی می‌شود و افرادی که مشکل گزینشی داشتند را هم دوباره بررسی می‌کنیم که اطمینان صد درصد پیدا کنیم که حق کسی ضایع نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۹۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
به اعتراضات آزمون کیفیت‌بخشی رسیدگی می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشود

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، امروز در حاشیه آیین گرامیداشت هفته انجمن اولیا و مربیان در جمع خبرنگاران درباره سامانه یکپارچه‌سازی کمک‌های مردمی مدارس اظهار کرد: اولیا و مربیان در مدرسه از میزان کمک‌های مردمی مطلع هستند، رییس انجمن اولیا و مربیان یکی از عضوهای دارای حق امضا برای برداشت از حساب مدارس است.

وی افزود: بدون نظر اولیا و مربیان و مصوبه انجمن اولیا و مربیان حق برداشت از حساب مدرسه وجود ندارد، اما در کنار این موضوع به‌دنبال طراحی سامانه یکپارچه هستیم تا نظارت منطقه‌ای، ملی و استانی را برای مجموعه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت به عملکرد مدارس غیردولتی برای دریافت شهریه اضافه از مدارس، ادامه داد: خانواده‌ها باید در سامانه رسیدگی به شکایات در مدارس غیردولتی هر‌گونه تخلفی را می‌توانند گزارش دهند، هر گزارشی را هم که می‌بینند بررسی نشده است به ما منعکس کنند. اینکه کلی بگوییم خوب نیست و در حق مدارس غیردولتی جفا می‌شود. به هر حال مدارس غیر‌دولتی خدماتی را ارائه می‌دهند و‌ براساس چارچوب تعیین‌شده مصوب هم شهریه دریافت می‌کنند. 

کاظمی تاکید کرد: اگر مازاد بر شهریه چیزی تعیین می‌شود و اولیا تخلفی مشاهده می‌کنند را گزارش دهند تا شهریه اضافه را برگردانیم و با مدیر هم متخلف برخورد کنیم. آمار مدارسی که با آن‌ها برخورد شده یا مجوز آن‌ها لغو یا ابطال شده را می‌توانید از رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی دریافت کنید و اگر فرصتی هم باشد، آمار رسیدگی به این تخلفات را خواهند گفت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت مدارسی که مجوز آن‌ها لغو شده، ادامه دارد یا خیر، افزود: امکان ندارد مدرسه‌ای که مجوز ندارد، فعالیت کند. مدرسه نمی‌تواند غیر‌قانونی فعالیت کند، چرا‌که نیاز به صدور کارنامه و برگزاری امتحانات دارد. مدرسه‌ای که مجوزش باطل شده است، هیچ دسترسی ندارد و نمی‌تواند فعالیت کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس هیات امنایی هم توضیح داد: شهریه‌های مدارس هیات امنایی هم مثل مدارس غیردولتی تعریف شده است و طبیعتا هیات امنا نوع فعالیت‌ها را مصوب می‌کند و هر دانش‌آموزی در چه سقفی باید کمک کند. 

کاظمی با بیان اینکه شهریه مدارس هیات امنایی متفاوت است، گفت: مدارس با فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف، شهریه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این انتقاد که برخی از والدین اعلام کرده‌اند که مدارس هیات امنایی، دانش‌آموزان خارج از محدوده را با دو برابر شهریه تعیین‌شده ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: تخلفاتی را برخی از مدارس انجام می‌دهند و گاهی اولیا خودشان این تقاضا را دارند که به مدرسه کمک کنند تا فرزندشان ثبت‌نام شود. 

وی با بیان اینکه گاهی مدیران مدارس تحت فشار دانش‌آموزان را ثبت‌نام می‌کنند، گفت: هر نوع تخلفی که ثبت شود را رسیدگی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره رسیدگی به موضوع جای‌نگرفتن بازنشستگان ۱۴۰۰ در رتبه‌بندی اظهار کرد: بخش مهمی از مطالبات و کسورات این افراد پرداخت شده است. پس از این‌که احکام این افراد اصلاح شده و معوقات و کسورات پرداخت شده، این فرهنگیان مطالبه جدیدی را عنوان کردند که این موضوع در سازمان برنامه و بودجه در حال کارشناسی است و همکاران در سازمان برنامه و بودجه موضوع را بررسی می‌کنند و اگر حق با این افراد باشد، منابع لازم را برای آن‌ها پیش‌بینی خواهند کرد.

وی درباره معترضان آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی، گفت: نتایج این آزمون اعلام شده است. به اعتراضات رسیدگی می‌شود و افرادی که مشکل گزینشی داشتند را هم دوباره بررسی می‌کنیم که اطمینان صد درصد پیدا کنیم که حق کسی ضایع نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار