‌وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی دانش‌آموزان همیار مشاور‌:

شبکه دانش‌آموزی «همیار مشاور» ظرفیت بزرگ تربیتی ‌برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - ‌وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی دانش‌آموزان همیار مشاور گفت‌ شبکه دانش‌آموزی همیار مشاوران ظرفیت بزرگ تربیتی‌ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۵۰۹۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شبکه دانش‌آموزی «همیار مشاور» ظرفیت بزرگ تربیتی ‌برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش ‌روابط عمومی وزارت‌آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی دانش‌آموزان همیار مشاور که به‌مناسبت هفته بهداشت روان در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه سنگ‌بنای ایجاد این شبکه در سال‌هایی که در معاونت پرورشی خدمت می‌کردم گذاشته شد، بیان کرد: این شبکه، ظرفیت بسیار بزرگ تربیتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است‌.

وی با اشاره به اینکه شبکه دانش‌آموزی همیار مشاوران نیازمند تقویت و تعمیق‌بخشی است، ادامه داد: هر دانش‌آموز همیار مشاور ضمن توانمند‌شدن برای دیگر دانش‌آموزان یک همراه، همدل و مشاور خوب محسوب می‌شود‌.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به متن سوگند‌نامه‌ای که یکی از دانش‌آموزان این نشست قرائت کرد، گفت: متون سوگندنامه نشان می‌دهد که چه میزان هدفمند و اثرگذار در این زمینه برنامه‌ریزی شده است و باید بر همین اساس به اهداف متعالی این سوگندنامه، تحقق بخشید.

کاظمی به نقش همسالان در مدارس اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان همیار مشاور با درک درست از دوستان و همکلاسی‌ها می‌توانند نقش ارزنده‌ای در بهبود وضعیت روحی و روانی آنان ایفا کنند و با کمک یکدیگر، دانش‌آموزان نیازمند را از بن‌بست‌های روحی، رهایی بخشند‌.

وی تأکید کرد: تقویت و کیفیت‌بخشی به شبکه دانش‌آموزان همیار مشاور و کانون یاریگران زندگی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند. از این رو انتظار می‌رود که در این موارد تشریک مساعی انجام شود.

وی خطاب به مسئولان حاضر در این نشست صمیمی بیان کرد: آینده کشور در دستان دانش‌آموزان است. بنابراین با میدان دادن به دانش‌آموزان، شاهد افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس و آموختن و یادگیری ساختاری تشکل‌ها توسط دانش‌آموزان خواهیم بود‌.

وی خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: برای شما فرزندان ایران زمین، آرزوی سلامتی و موفقیت دارم، باید قدر خود را بدانید و در این مسیر یار و همراه دیگر دانش‌آموزان باشید.

در ابتدای این نشست برخی از نمایندگان دانش‌آموزان همیار مشاور دغدغه‌ها و در‌خواست‌هایی را مطرح و در نهایت سوگند‌نامه همیار مشاوران را در مقابل وزیر آموزش و پرورش قرائت کردند که مورد تحسین قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار