المپیک دانش‌آموزی ۲۰۲۴ - بحرین؛ نامگذاری کاروان اعزامی دانش‌آموزی ایران به نام «شهید زرین»

تهران (پانا) - کاروان اعزامی دانش‌آموزان ایران به رقابت‌های ژیمنازیاد جهانی بحرین جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا به نام تک‌تیرانداز افتخارآفرین دوران دفاع مقدس، شهید عبدالرسول زرین نامگذاری شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
المپیک دانش‌آموزی ۲۰۲۴ - بحرین؛ نامگذاری کاروان اعزامی دانش‌آموزی ایران به نام «شهید زرین»

مسابقات ژیمنازیاد دانش‌آموزی۲۰۲۴ بحرین از یکم تا ۱۰ آبان در شهر منامه پایتخت کشور بحرین برگزار می‌شود و کاروان دانش‌آموزی کشورمان با  حضور ۱۲۰ شرکت‌کننده مشتمل بر دانش‌آموزان دختر و پسر، مربی و سرپرست، در قالب ۱۲ تیم و ۸ رشته ورزشی مدال‌آور شمشیربازی، هندبال، شطرنج، جودو، پدل، تنیس خاکی، تکواندو و کشتی آزاد و فرنگی به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

با اعلام فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، نظر به گرامیداشت مقام شامخ شهدای انقلاب‌اسلامی این کاروان دانش‌آموزی کشورمان با نام شهید عبدالرسول زرین به ژیمنازیاد جهانی موسوم به المپیک دانش‌آموزی در بحرین اعزام خواهد شد.

شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز نامی ایرانی در دوران دفاع مقدس بود که شهید حسین خرازی به واسطه مهارت فوق‌العاده‌اش به او لقب «گردان تک‌نفره» داده بود. این شهید والامقام ۱۱ اسفند ۱۳۶۲ در مرحله دوم عملیات خیبر به شهادت رسید. او متولد روستای قلعه گل دهستان دشمن‌زیاری در شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که از رشادت‌هایش در جنگ تحمیلی، فیلم سینمایی تک تیرانداز با بازی پژمان بازغی ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار