وزیر آموزش و پرورش در پیامی به سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

پیام صلح، دوستی و ظلم ستیزی را از سی و ششمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان به جهانیان مخابره کنیم

تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش در پیامی به سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: پیام صلح، دوستی و ظلم ستیزی را از سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جهانیان مخابره کنیم.

کد مطلب: ۱۵۰۹۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام صلح، دوستی و ظلم ستیزی را از سی و ششمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان به جهانیان مخابره کنیم

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در پیامی تصویری به سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، ضمن قدردانی از والدین و عوامل برگزاری این جشنواره گفت: جای تقدیر و تشکر دارد که کودکان و نوجوانان عزیزمان در یک فضای فرهنگی و هنری قرار گرفته‌اند، زیرا چنین جشنواره‌هایی زمینه رشد و تربیت آن‌ها را فراهم خواهد کرد. 

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان مسیر ارزشمندی را پیموده و امروز به بلوغ خوب و مناسبی رسیده است که می‌تواند به اهداف کمی و کیفی خود دست پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از مسئولان بنیاد فیلم فارابی و استان اصفهان که زمینه برگزاری این جشنواره را فراهم کرده‌اند، بیان کرد: همانطور که می‌دانیم؛ فیلم و سینما یکی از ابزارهای مؤثر تربیتی است که می‌تواند در بهترین دوران تربیتی پیام‌های اخلاقی ،فرهنگی و... را به بهترین شکل خود به مخاطب انتقال داده و آنان را به سوی قله‌های پیشرفت و تعالی سوق دهد.

وی با تأکید بر این که ارزش این جشنواره به مخاطبش است ، افزود: دوران کودکی بهترین دوره برای آموختن و تعمیق آموزش‌ها و اندوخته‌هاست و بهترین خاطرات ما در دوران کودکی و دانش آموزی شکل می‌گیرد. بنابراین امیدواریم این جشنواره آن گونه که شایسته و بایسته است پیام‌های خوب و سازنده را به جامعه مخاطب برساند.

کاظمی نقش علمان و والدین را در بسترسازی و فراهم آوردن حضور کودکان و دانش آموزان در چنین جشنواره‌هایی مهم و اثرگذار دانست و افزود: امروز در شرایطی این جشنواره را به پایان می‌بریم که دانش آموزان عزیز غزه، لبنان و سوریه در سکوت شرم آور جامعه جهانی، در زیر بمباران رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند و از شادی و شور نشاط حداقلی نیز محروم‌اند؛ بنابراین امروز مکلفیم از این جایگاه بزرگ کودک و نوجوان کشور، صدای کودکان مظلوم غزه باشیم و فریاد آن‌ها را به جهانیان برسانیم و پیام صلح، دوستی و ظلم ستیزی را از سی و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جهانیان مخابره کنیم.

کاظمی بیان کرد: امیدوارم این جشنواره به همه اهدافش دست پیدا کند و در سال‌های آتی نیز با رویکردهای مناسب و تربیتی زمینه‌های بهتری را برای همه کودکان و نوجوان این سرزمین فراهم آورد. 

وی خطاب به دست اندرکاران برگزاری جشنواره اظهار کرد: این اختتامیه نباید پایان یک جشنواره باشد بلکه باید آغاز جشنواره باشد. باید همه تولیدات ارزشمند به بهترین شکل ممکن در اختیار تمامی کودکان این سرزمین و سرزمین های اسلامی قرار بگیرد تا پیام های خوب اخلاقی و انسانی را به دیگران نیز منتقل کند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد که آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با کمک بنیاد فارابی در برگزاری این جشنواره که نقش بسیار مهمی در فرآیند تربیتی کودکان دارد، نقش آفرینی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار