احمد محمودزاده در سفر یک‌روزه خود به استان خوزستان؛

۶۰ درصد از دانش‌آموزان ‌باید در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل شوند

تهران (پانا) - ‌رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در سفر یک‌روزه خود به استان خوزستان برنامه‌هایی از جمله افتتاح پروژه‌های عام‌المنفعه مؤسسه راه ایمان، دیدار و گفت‌وگو با مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی، برگزاری شورای مؤسسان کشوری با محوریت و موضوعات اجرایی، آموزشی و تربیتی مربوط به سال تحصیلی جاری را در دستور کار قرار داد.

کد مطلب: ۱۵۰۸۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
۶۰ درصد از دانش‌آموزان ‌باید در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل شوند

احمد محمودزاده ‌در سفر یک‌روزه خود به استان خوزستان، ضمن افتتاح هنرستان دخترانه در حمیدیه و دبستان خیرساز امام علی‌(ع) گفت: باید با هم‌افزایی و هم‌اندیشی در راستای کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و تربیتی تلاش کنیم و در این راستا مسیر تحول بنیادین و بهبود فرایند‌های آموزشی و پرورشی در مدارس را فراهم آوریم.

محمودزاده ضمن تقدیر و تکریم فرهنگیان در جهت انجام پروژه مهر و بازگشایی شکوهمند مدارس درمهر ماه جاری، افزود: همه باید برای رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت و پرورش نسل پویا برای آینده ایران تلاش کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از کار بزرگ خیرین مدرسه‌ساز و مؤسسه راه ایمان در ساخت مدارس خیرساز در روستاهای محروم کشور، گفت: هر چه در مناطق محروم و برای فرزندان این مناطق بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم علاوه بر رشد و توسعه کشور، از برکات معنوی این کار ارزشمند نیز برخوردار می‌شویم و حقیقتا اجر و پاداش این حرکت انسان دوستانه خیرین با هیچ‌زبانی قابل توصیف نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش در افتتاح‌‌ هنرستان فنی و حرفه‌ای دخترانه خیرساز راه ایمان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد فضاهای سخت‌افزاری دستگاه تعلیم و تربیت کشور توسط خیرین مهیا و تجهیز شده است، گفت: بعد از مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و مدرسه‌داری نیز توسط خیرین عزیز آغاز شده است که همه این اقدامات در راستای بسط و توسعه عدالت آموزشی است که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است و باید در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه هفتم توسعه ۶۰ درصد از دانش آموزان اعم از پسران و دختران باید در رشته‌های فنی و مهارتی مشغول به تحصیل شوند تا با مهارت‌افزایی بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند، تاکید کرد: امیدواریم این فرایند بتواند با زدودن دغدغه‌های شغلی، منجر به افزایش توانمندی‌های فنی و مهارتی دختران و پسران هنرجو در بستر آموزش‌های هنرستانی شود و بر این اساس بسیاری از مشکلات نسل آینده مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار