امیرحسین ثابتی:

‌طوفان‌الاقصی عادی‌سازی روابط با اسرائیل و پیشروی‌های این رژیم را متوقف کرد

تهران (پانا) - ‌نشست طریق‌القدس با حضور امیرحسین ثابتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با موضوع تحولات اخیر و پیامدهای عملیات وعده صادق ۲ در پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان برگزار شد‌.

کد مطلب: ۱۵۰۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
‌طوفان‌الاقصی عادی‌سازی روابط با اسرائیل و پیشروی‌های این رژیم را متوقف کرد

‌این نشست در دو قسمت سخنرانی و پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد. امیرحسین ثابتی در این نشست با ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان، به بررسی تحولات یک‌ساله پس از طوفان‌الاقصی و سوالات مهمی که در این مدت در جامعه و بین نیروهای انقلابی مطرح شده است، پرداخت.

‌وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه حماس با چه رویکردی حمله پیش‌دستانه را آغاز کرد و آیا این اقدام ارزشمند بود؟ به ‌تأثیرات این عملیات بر روحیه نیروهای مقاومت و جامعه فلسطینی، توافق ابراهیم و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت‌: این تحولات می‌تواند به تقویت عزم و اراده مردم فلسطین منجر شود. ‌روند عادی‌سازی با طوفان‌الاقصی به شدت تحت تأثیر قرار گرفت و افکار عمومی در بسیاری از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان به حمایت از فلسطین برخاستند. این تحولات نشان‌دهنده تغییرات عمیق در نگرش مردم نسبت به مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

‌ثابتی ادامه داد: طوفان‌الاقصی به‌معنای واقعی کلمه روند پیشروی اسرائیل را متوقف کرد و به‌نوعی بازگشت به عقب برای این رژیم به‌شمار می‌آید. این تحولات نه تنها بر وضعیت فلسطین بلکه بر وضعیت جهانی نیز تأثیرگذار بوده و نیاز به تحلیل‌های جامع‌تری دارد.

‌وی به نقش رسانه‌ها و افکار عمومی در شکل‌گیری این تحولات اشاره کرد و گفت: امروز شاهدیم که در بسیاری از کشورهای غربی و شرقی، مردم به خیابان‌ها آمده و از حقوق فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند. این نشان‌دهنده تغییر در هژمونی رسانه‌ای و قدرت نرم رژیم صهیونیستی است.‌

ا‌ین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از حاضرین خواست تا با استفاده از حافظه تاریخی خود، به بررسی دقیق‌تر این مسائل بپردازند و به‌دنبال راهکارهایی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین باشند.

‌ثابتی تحلیل‌هایی درباره وضعیت کنونی و تأثیرات تصمیمات سیاسی بر امنیت ملی کشور ارائه کرد و گفت:‌ آمریکایی‌ها پس از ترور شهید نصرالله، پیام‌هایی مبنی بر خویشتن‌داری و احتمال آتش‌بس ارسال کرده‌اند. این موضوعات به نوعی نشان‌دهنده اراده سیاسی و توان نظامی کشور است.

‌نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین به طرح بیست و یک ماده‌ای فرانسه برای آتش‌بس اشاره کرد و گفت: حزب‌الله این طرح را پذیرفته بود، اما اسرائیل به دلیل ماهیت خود، هیچ‌گاه به معاهدات پایبند نخواهد بود. ‌

‌‌این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به موفقیت‌های اخیر کشورمان در حوزه نظامی اشاره کرد و گفت: در عملیات اخیر، توانستیم سلاح‌های جدیدی را آزمایش کنیم، درصد اصابت به هدف به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این موفقیت‌ها ‌‌نشانه‌ای از اراده و توانایی کشور در برابر تهدیدات خارجی است و ‌امیدواریم ‌این روند ادامه یابد.

وی تاکید کرد: اینکه یک کشور اتمی مانند اسرائیل در عرض شش‌ماه دو بار مورد حمله قرار گیرد، نشان‌دهنده وضعیت بحرانی این رژیم است. امروز اسرائیل جرات نمی‌کند به راحتی به مواضع ایران حمله کند. ‌فروپاشی هر رژیمی از زمانی آغاز می‌شود که تصور فروپاشی آن رژیم در جامعه شکل بگیرد و این وضعیت اکنون برای اسرائیل به وجود آمده است. ‌رژیم صهیونیستی، ‌یک رژیم آپارتاید جعلی است که بر اساس مهاجرت و تصرف اراضی شکل گرفته است.

‌این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ‌به برنامه‌های خود برای ارتباط با جوانان و اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: من هر دو هفته یک‌بار حداقل یک مدرسه و اگر ممکن باشد، یک دانشگاه را ملاقات می‌کنم تا با جوانان در ارتباط باشم. این ارتباطات به من کمک می‌کند تا نیازها و مشکلات مردم را بهتر درک کنم. به اعتقاد من هر طرحی که به مجلس می‌آید، باید به نفع عموم مردم باشد و من متعهد هستم که این اصول را رعایت کنم. امیدوارم که با همکاری و همفکری، بتوانم به بهبود وضعیت جامعه کمک کنم.

‌وی به آشنایی خود با مشکلات دانشجومعلمان اشاره کرد و گفت: من کم و بیش در جریان مشکلات بچه‌های دانشگاه هستم و قبل از ورود به مجلس، جلسات مفصلی با دانشجویان داشتم. ‌با دوستان مختلفی ملاقات کردم و از مشکلات صنفی و زیرساخت‌ها مطلع هستم. این مشکلات باید در صحن مجلس مورد توجه قرار گیرد.

‌ثابتی ‌خطاب به دانشجومعلمان حاضر در جلسه گفت: مشکلات خود را با نمایند‌گان کمیسیون آموزش مجلس در میان بگذارید. اگر شما مطالبات را به صورت مستمر پیگیری کنید، مطمئن باشید که این جلسات در به نتیجه رساندن آن مطالبات بسیار اثرگذار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار