معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

منطق حزب‌الله مقابله با ظلم است و از بین نخواهد رفت؛معلمان و دانش‌آموزان ایرانی در کنار مظلوم و روبه‌روی ظالم خواهند ایستاد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بین اینکه ‌منطق حزب‌الله، منطق مقابله با ظلم است، تاکید کرد اگر تعداد زیادی از حزب‌الله را نیز شهید کنند، نمی‌توانند منطق حزب‌الله را از بین ببرند.

کد مطلب: ۱۵۰۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
منطق حزب‌الله مقابله با ظلم است و از بین نخواهد رفت؛معلمان و دانش‌آموزان ایرانی در کنار مظلوم و روبه‌روی ظالم خواهند ایستاد

‌به‌مناسبت یادبود شهید سید حسن نصرالله، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان، ‌از ساعت 10 امروز دوشنبه ۱۶ مهر‌، ‌۲۳،۳۸۸ محفل انس با قرآن کریم در ۲۳،۳۸۸ مدرسه، به یاد ۲۳،۳۸۸ روز زندگی پُربرکت این مجاهد کبیر برگزار شد. حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسین پورثانی ‌ظهر امروز در محفل انس با قرآن کریم که به همین مناسبت در مدرسه دکتر نصیری منطقه 10 تهران برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم اشاره شده است، به کسانی که در راه خداوند جان خود را از دست می‌دهند، مرده نگویید، بلکه این افراد زنده هستند و در نزد خداوند روزی داده می‌شوند. مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه ‌برای شهادت سیدحسن نصرالله پیامی داشتند؛ که ما ‌داغدار هستیم اما جنس غم ما مثل غم برای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است. 

وی در جمع دانش‌آموزان این مدرسه ادامه داد: امام حسین(ع) در راه خداوند شهید شد و با شهادتش راه او ادامه پیدا کرد. کسی که در راه خداوند شهید می‌شود افکارش برای آیندگان باقی خواهد ماند. وقتی در مسیر پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنید، امام حسین(ع) را در این مسیر با تمام وجود حس می‌کنید و او را حاضر می‌بینید.‌

پورثانی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در این محفل نورانی اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی اگر شهید نمی‌شد، شما الان او را نمی‌شناختید و با راه و مکتب او آشنایی نداشتید، حاج قاسم شهید شد و راه او زنده‌تر از قبل شد. اگر به مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان بروید از تمام دنیا انسان‌هایی را مشاهده می‌کنید که به زیارت مزار شهید می‌روند، شهادت باعث شد اسم و راه او جاودان شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جنس عزای ما برای شهید سیدحسن نصرالله متفاوت است گفت: وقتی در عزای امام حسین(ع) شرکت می‌کنیم بعد از مراسم حس خوبی داریم، این یک حس متفاوت است و فرد از این عزا حس انسان‌های افسرده را ندارد، عزاداری برای شهید سیدحسن نصرالله نیز به همین صورت است. خون امام حسین(ع) زنده‌کننده است و پس از شهادت ‌امام حسین‌(ع) قیام‌های بزرگی برای انتقام از خون او به وجود آمدند. پس از شهادت سیدحسن نصرالله تمام دنیا مدعی شدند که چرا رژیم صهیونسیتی دست به این کار زده است و ۴۵ هزار انسان بی‌گناه را کشتند؛ خون شهید سیدحسن نصرالله زنده‌کننده است و همه برمی‌خیزند و طالب این هستند که این ظلم را پایان بدهند. 

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که انسان‌های ظالم سریع‌تر نابود می‌شوند عنوان کرد: شمر به امام حسین(ع) ظلم کرد، خود شمر و راه شمر زودتر نابود شد و امروزه نیز هیچ کجای دنیا از او یاد نمی‌شود. اما هر ساله میلیون‌ها انسان از تمام نقاط جهان به کربلا سفر می‌کنند. خون شهید زنده‌کننده است، جاویدان است و از بین نمی‌رود. 

پورثانی خطاب به رژیم غاصب صهیونیستی ‌تاکید کرد: اگر تعداد زیادی از حزب‌الله را نیز شهید کنید نمی‌توانید منطق حزب‌الله را از بین ببرید، این منطق، منطق مقابله با ظلم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ما با برگزاری این محفل می‌خواهیم غیرت خود را نشان داده و نشان دهیم که در مقابل ظلم سکوت نخواهیم کرد. ما در کنار دانش‌آموزان لبنانی هستیم. نمی‌گذاریم خون این شهدا هدر رود. 

وی در پایان گفت: رژیم صهیونسیتی مردم را ترساند که به نماز جمعه نیایید، اما دو میلیون انسان در نماز جمعه شرکت کردند و مقام معظم رهبری نیز مثل یک کوه و یک انسان شجاع در مصلی امام خمینی (ره) ساعاتی را حضور داشتند. پیام ما در این محفل به عنوان یک معلم و دانش‌آموز این است که در کنار مظلوم هستیم و روبه‌روی ظالم خواهیم ایستاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار