رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور:

میانگین معدل ‌نو‌ دانشجو‌معلمان امسال ۳ نمره از میانگین ورودی دانشگاه‌ها بالاتر است‌

تهران(پانا)- رئیس دانشگاه فرهنگیان‌ با بیان اینکه بهترین‌ها وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند، گفت‌ امسال معدل میانگین ورودی نو دانشجو معلمان، ۳ نمره از میانگین ورودی دانشگاه‌ها بالاتر است.

کد مطلب: ۱۵۰۷۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
میانگین معدل ‌نو‌ دانشجو‌معلمان امسال ۳ نمره از میانگین ورودی دانشگاه‌ها بالاتر است‌

رجبعلی برزویی در آیین استقبال از دانشجو‌معلمان ورودی ۱۴۰۳ در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان‌، گفت: به‌عنوان یک عضو کوچک از خانواده آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، ابتدا لازم می‌دانم که تشکر کنم از وزیر محترم آموزش و پرورش، برادر عزیزم جناب آقای دکتر کاظمی که خود از این خانواده ‌و عضو هیئت علمی این دانشگاه است. دغدغه این دانشگاه را دارد؛ همانطور که امروز هم در فرمایشات ایشان شاهد بودید که به‌معنای حقیقی دغدغه این دانشگاه را دارد. در شروع سال فعالیت جناب دکتر کاظمی، کمیسیون‌های بسیاری گذاشتند و در هر کمیسیون‌شان هم یک نفر را به‌عنوان رئیس انتخاب کردند و تنها کمیسیونی که گفتند رئیس آن کمیسیون، خودم باید باشم؛ دانشگاه فرهنگیان بود. ایشان دیدگاهشان این است که باید لحظه به لحظه در فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان ‌باشم و کمک کنم. این نگاه ویژه‌‌ وزیر ‌آموزش و پرورش است و همچنین نظر مقام معظم رهبری هم همین است.

برزویی ادامه داد: حضرت آقا نکاتی که در مورد دانشگاه فرهنگیان می‌گویند‌ بی‌نظیر است. بنده قبلا شورای عالی انقلاب فرهنگی بودم؛ یکی از وظایفم این بود که فرمایشات ایشان را در حوزه علم و فناوری رصد کنم و به جرأت می‌توانم بگویم که در هیچ حوزه‌ای به اندازه دانشگاه فرهنگیان، ایشان فرمایشاتی نداشتند. این نگاه، این جایگاه شما دانشجو معلمان را به مراتب سخت‌تر می‌کند.

وی همچنین گفت: همانطور که آقای دکتر کاظمی هم گفتند‌ بنده خودم معلم ریاضی بودم. سومین انتخابی که کرده بودم‌ دبیری ریاضی بود و از دبیری ریاضی به دانشگاه آمدم و ‌به هر حال هنوز هم افتخار معلمی را دارم و سوگند به خداوند که اگر دوباره به گذشته برگردم‌ حتما معلمی را انتخاب می‌کنم و این را به دور از هرگونه شعاری می‌گویم.

برزویی خطاب به نو دانشجو معلمان اظهار کرد: شما نو‌دانشجو‌معلمان، ۱۲ سال سخت‌ترین تلاش‌ها را کردید و از بین ۶۰۰ هزار نفر متقاضی، پذیرفته شده‌اید. لذا شما بهترین‌های این کشور هستید، قدر خودتان را بدانید؛ البته این مسأله هم مسئولیت شما را سنگین کرده است و هم مسئولیت بنده و همکارانم در دانشگاه و اساتید محترم را دشوارتر کرده است؛ پس حال که بهترین هستید؛ وظیفه بنده و همکارانم این است که بهترین شرایط و بهترین امکانات را بتوانیم برای شما فراهم کنیم تا بتوانید به رشد و بالندگی لازم برای ورود به شغل شریف معلمی را داشته باشید. اما بدانید مشکلات و کمبودهای بسیاری را داریم.

وی ادامه داد: یقین بدانید که در حوزه علمی، در حوزه تربیتی، در حوزه برنامه‌ها و در حوزه‌های متعدد نرم‌افزاری کمبودی نداریم. شما بهترین و با‌تجربه‌ترین اساتید را دارید و باتجربه‌ترین همکاران در خدمت شما خواهند بود؛ تا بتوانند به شما بهترین سرویس‌ها را ارائه کنند؛ اما قطعا در موضع فیزیکی کمبودهایی دارید. در کشور اتفاقات خوبی هم در این ۳ سال گذشته رقم خورده است؛ به‌ویژه همین مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت که همه مصمم شدند. فرمایشات آقای دکتر کاظمی هم به عنوان وزیر و کسی که سکان‌دار این مجموعه است را شاهد بودیم و تمامی مسئولین مصمم هستند که به این دانشگاه کمک کنند و اتفاقات خوبی در حال شکل‌گیری است.

ورود قریب به ۸۰۰ نفر عضو هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور از جذب قریب به ۸۰۰ نفر در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: امسال قریب به ۸۰۰ نفر عضو هیئت علمی جدید به دانشگاه اضافه کردیم‌ و حتما در یکی دو سال آینده باید قریب به یکی دو هزار نفر اضافه ‌شوند. بهترین‌ها را هم در حال جذب هستیم. بنابراین زیرساخت‌ها را برای شما آماده می‌کنیم؛ اما شما باید بتوانید شش ساحت تربیتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و من توصیه به همه شما دختران و پسرانم دارم که حتما بروید این را بخوانید؛ چرا که این نقشه راه شما‌ست. این برنامه آتی شما‌ست. امکان ندارد که شما بتوانید این ساحت‌های تربیتی را آموزش بدهید؛ مگر اینکه خود شما آن‌ها را کسب بکنید.

بهترین‌ها وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند

وی همچنین اظهار کرد: بنده یقین دارم که اکثریت شما نو دانشجو معلمان، با عشق وارد این عرصه شده‌اید چرا که می‌توانستید فرصت‌های دیگری نیز داشته باشید. سال گذشته از هزار نفر اول کشوری؛ فقط از یکی از گروه‌های آموزشی ۳۴۵ نفر وارد دانشگاه فرهنگیان شدند و امسال هم احتمالا این عدد بالاتر است.‌ این نشان می‌دهد که بهترین‌ها وارد دانشگاه فرهنگیان شدند و همچنین امسال معدل میانگین ورودی نو دانشجو معلمان، ۳ نمره از میانگین ورودی دانشگاه‌ها بالاتر است.

آینده کشور را معلمان می‌سازند

برزویی افزود: آینده کشور را شما معلمان می‌سازید. اگر شما معلمان درست تقویت بشوید و درست عمل کنید‌ نسل‌های آینده ایران و نظام‌ پاینده خواهد بود؛ اما اگر هر کدام از ما، این آمادگی را پیدا نکنیم؛ حتما آسیب‌های خودش را برای آینده نظام و آینده ایران خواهد داشت. بنابراین تکلیف شرعی و عرفی همه‌‌ ما است که هر کدام‌مان به نوبه خودمان بتوانیم این شرایط را آماده کنیم. بنابراین بنده به‌عنوان یک خدمتگزار و همه همکارانم، معاونین استان‌ها، مدیران استانی، رؤسای مراکز پردیس‌ها، همه تلاش خواهند کرد که این ظرفیت را برای شما ایجاد کنند. هر چند در دوره‌هایی کم‌توجهی ‌داریم ولی این امید و این خوشحالی وجود دارد.

اعلام حمایت دولت و مجلس از دانشگاه فرهنگیان 

رجبعلی برزویی از اعلام آمادگی دولت و مجلس برای اجرای تصمیمات‌ جهت ارتقای دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: همه مسئولین به‌ویژه جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور، ‌به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه‌ای دارد. همه مسئولان و تمام اعضای مجلس اعلام کردند که هر تصمیمی برای ارتقای دانشگاه فرهنگیان گرفته شود‌ آماده استقبال هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار