اجرای طرح ملی حفظ جز ۳۰ قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن بررسی شد

تهران (پانا) - جلسه اجرای طرح ملی حفظ جز ۳۰ قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن با تاکید بر تربیت دانش آموزان حافظ قرآن برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی حفظ جز ۳۰ قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن بررسی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه اجرای طرح ملی حفظ جز ۳۰ قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در دفتر معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با حضور میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز برگزار شد.

باقری در ابتدای این جلسه گفت: معتقدیم حفظ جز ۳۰ قرآن درگاه ورود به حفظ سایر اجزا است اگر قرار است فردی حافظ کل قرآن شود باید حفظ جز ۳۰ را در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با داشتن بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز مستعد و علاقه مند به حفظ، در این زمینه مسئولیت دوچندانی دارد و اگر در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن موفق باشد قطعا در زمینه های دیگر نیز موفق خواهد شد.

باقری اظهار کرد: در این زمینه آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی این کار را پیش ببرد لذا باید سایر موسسات قرآنی و دستگاه ها پای کار باشند در این راستا تعدادی از خیرین و موسسات قرآنی چند کار آزمایشی را انجام دادند.

علی فضیلتی فعال قرآنی و مدیرعامل مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح پایش در مدارس استان اصفهان، برای ارزیابی موضوع حفظ جز ۳۰ قرآن کریم در بین دانش آموزان این استان گفت: ۱۷۷۰ کلاس درس در اصفهان در این طرح ارزیابی شدند. این تعداد از ۳۱ منطقه استان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در این طرح، وضعیت پیشرفت دانش آموزان در حفظ قرآن کریم بررسی شد این کار از سوی کارشناسان دارالقرآن استان انجام شد. 

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان، موضوع انس با قرآن کریم است، اظهار کرد: ۴۲ هزار دانش آموز از بین ۱۷۷۰ کلاس درس به عنوان قرآن آموز انتخاب شدند که در طرح حفظ قرآن اصفهان شرکت کرده اند.

فضیلتی با بیان اینکه به دانش آموزان شرکت‌کننده گواهی شرکت در طرح و جوایزی اهدا می‌کنیم اضافه کرد: آمادگی داریم این کار را با در نظر گرفتن شاخص‌های مطلوب در مدارس ادامه دهیم و گزارشی از ارتباط با دارالقرآن ها را در اختیار اداره کل قرآن، عترت و نماز قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در استان اصفهان اجرا شده است گفت: در نظر داریم بتوانیم این طرح را در تمام استان‌ها اجرایی کنیم.

فضیلتی افزود: در این طرح مقرر شده با نصب کاربرگی در کلاس‌های درس، دانش آموزانی که ۳۷ سوره قرآن کریم را حفظ می‌کنند، به دارالقرآن ها معرفی شوند و در پایان گواهینامه‌ای نیز به آنان اعطا شود.

در این جلسه پیرامون بحث حفظ جز ۳۰ قرآن کریم با مدیرکل قرآن، عترت و نماز تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار