کاظمی در نشست تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور:

«مدرسه» کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش «مدرسه» را کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و پیشنهاد داد تا یک میز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در معاونت پرورشی جهت هم‌افزایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های درون و برون سازمانی راه‌اندازی ‌شود‌.

کد مطلب: ۱۵۰۵۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
«مدرسه» کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

‌علیرضا کاظمی‌ در  نشست تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور با موضوع تحول در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان بر مبنای برنامه هفتم که در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه دانش و نگاه وزیر کشور یک فرصت ارزشمند برای ما محسوب می‌‌شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها برای نظام تعلیم و تربیت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. زیرا کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مدرسه است‌‌‌.

وی با تأکید بر اینکه در آموزش و پرورش ظرفیت‌‎‌های بسیاری داریم، گفت: فعالیت ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کنار ۳۰ میلیون نفر والدین، شبکه معلمان، فعالیت ۵۰ هزار مربی، شبکه شاد با ۱۱ میلیون کاربر روزانه، ظرفیت‌هایی هست که می‌توانند در پشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی پای کار باشند.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های متعدد این وزارتخانه در این حوزه اشاره کرد و گفت: ترسیم نقشه راهی با نگاه برنامه تحولی ناظر بر نتیجه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در طرح همیار مشاور ۸۰ هزار دانش‌آموز فعال داریم که ضمن آموزش‌های تخصصی و لازم در این حوزه می‌توانند بهترین سفیران برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشند. 

وزیر آموزش و پرورش همچنین به سامانه نماد و مراکز مشاوره آموزش و پرورش به‌عنوان بازوانی در جهت پیشگیری از آسیب‌ها اشاره و تاکید کرد: ما نیازمند برنامه‌های تحولی با رویکرد فناوری‌های نوین برای به سرانجام رسیدن موارد مذکور هستیم تا از این طریق بتوانیم با دو مدل مداخله (پیشگیری و درمان) وارد شویم‌.

وی پیشنهاد داد تا یک میز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در معاونت پرورشی جهت هم‌افزایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های درون و برون سازمانی راه‌اندازی و ایجاد شود‌.

وزیر آموزش و پرورش به نقش مهم کانون یاریگران زندگی به‌عنوان حلقه اتصال برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: با تدوین طرح تعالی و کیفی‌سازی کانون یاریگران زندگی با محوریت ایجاد یک سامانه با پشتوانه ستاد می‌توانیم در جای جای کشور با تولید محتوا نقش کنترل‌گری و مراقبت را به سرانجام برسانیم.

وی به راه‌اندازی و فعال‌سازی نمایشگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که تجربه‌ای ارزشمند برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود اشاره کرد و افزود: این تکلیفی برای سازمان دانش‌آموزی کشور و انجمن اولیا و مربیان است تا با هم‌افزایی و مشارکت در تهران و مراکز استان‌ها با حمایت ستاد این اقدام انجام شود. زیرا در این رویداد دانش‌آموزان غیرمستقیم پیام‌های پیشگیرانه را دریافت می‌کنند.

کاظمی ادامه داد: تقویت خانه یاریگران زندگی از دیگر برنامه‌هاست و آمادگی این را داریم که برای انجام این کار، برنامه‌ریزی برای ایجاد اطلس آسیب‌های اجتماعی ترسیم شود تا با شناسایی نقطه‌ای نرخ شیوع اعتیاد را به حداقل ممکن رساند.

در پایان وزیر کشور از زحمات و رویکردهای مثبت و سازنده علیرضا کاظمی در ستاد مبارزه مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار