وزیر آموز‌ش و پرورش در بازدید سرزده از مدرسه شهدای رسانه‌ شهر تهران‌:

همیاری اولیا با معلمان، نقش مهمی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد

تهران (پانا)‌ - وزیر آموزش و پرورش طی بازدید سرزده‌ای که از مدرسه شهدای رسانه شهر تهران به عمل آورد، نقش همیاری اولیا با معلمان را در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، مهم تلقی کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۵۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
همیاری اولیا با معلمان، نقش مهمی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دارد

علیرضا کاظمی‌ صبح امروز در بازدید سرزده از مدرسه ابتدایی دخترانه شهدای رسانه در منطقه ۶ تهران، ضمن بازدید میدانی از فعالیت‌‌های آموزشی مدرسه، در جمع مدیران، معلمان و خانوادهای دانش‌آموزان گفت: شخصیت دانش‌آموز در تعامل میان مدرسه و خانواده شکل می‌گیرد. برخی از استعدادها و حتی آسیب‌های دانش‌آموزان در مدرسه تشخیص داده می‌شود از این رو تعامل میان اولیا و مربیان اهمیت به‌سزایی دارد.

وی ادامه داد: دوره ابتدایی، دوره مهم و مؤثری در شکل‌گیری شخصیت و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است؛ بنابراین حضور مؤثر و مداوم اولیا در مدرسه با رویکرد همیاری و همفکری با معلمان، نقش مهمی در ارتقای اهداف و مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت دارد‌.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تأکید بر ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و نقش راهبری آنان در آموزش دانش‌آموزان گفت: در کنار مسائل تربیتی باید خودباوری، مسائل اجتماعی، مهارت‌آموزی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان برای یک زندگی بهتر در جامعه مدنظر معلمان و مدیران مدارس باشد‌.

وی در دیدار و گفت‌وگو با اولیای دانش‌آموزان، خطاب به خانواده‌ها تأکید کرد که خانواده‌ها با توجه به توانمندی و استعداد فرزندان‌شان آن‌ها را هدایت کنند تا مسیر موفقیت و شکوفایی استعدادهای آنان هموارتر شود.

وی افزود: پدر و مادر، اولین مربی فرزندان هستند، زیرا لحظه به لحظه مسیر رشد عاطفی، جسمی و روحی فرزندان را رصد و هدایت می‌کند و نباید از آن غافل شوند.

کاظمی در دیدار جداگانه با معلمان مدرسه ابتدایی شهدای رسانه اذعان داشت: معلمی موفق است که استعداد دانش‌آموزان را شناسایی و تشخیص دهد و  برای هر دانش‌آموز تکلیف مرتبط با آن را معین کند. زیرا همه دانش‌آموزان به یک میزان توانایی ندارند و باید همه دانش‌آموزان را متناسب با توانایی‌ها و استعدادهای‌شان مورد ارزیابی قرار داد.

وی با تأکید بر نقش مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان در ساختن جامعه مطلوب، افزود: باید تلاش کرد دانش‌آموزان با هم رقابت صحیح و سالمی داشته و به کارگروهی باور داشته و با معرفت و ارزش‌های انسان دوستی و ایثار عجین شوند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ آموزش و تربیت را نباید معطوف به یک موضوع و یک فعالیت کرد، زیرا گستره وسیعی دارد و بخشی از آن به مسائل اجتماعی، دینی، ارتباطی و سبک زندگی باز‌می‌گردد و مدیران باید با مشارکت اولیا و مربیان مناسبات آن را فراهم کنند.

وی تأکید کرد که تربیت اجبار‌بردار نیست‌ و امری لطیف است که باید با میل و رغبت مسیر آن را فراهم کرد‌.

پس از صحبت‌های وزیر آموزش و پرروش‌ معلمان، مدیران و برخی از اولیای دانش‌آموزان به‌ بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار