رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

موضوعات درسی باید در خدمت تحقق و کسب‌های مهارت‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و ملی باشد‌

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه کانون اصلی تربیت است، گفت‌‌ موضوعات درسی باید در خدمت تحقق و کسب‌های مهارت‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و ملی باشد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
موضوعات درسی باید در خدمت تحقق و کسب‌های مهارت‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و ملی باشد‌

‌علی محبی امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری پر از افتخارات است. مردان و زنان بزرگی در این استان بودند و هستند. همچنین این استان دارای جغرافیا و آب خوبی در سطح کشور است.‌‌ 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رگه‌های حیات طبیعی و انسانی از این استان چهارمحال‌و‌بختیاری زندگی‌بخش کشور است، گفت: تقارن بسیار زیبای میلاد با‌سعادت پیامبر رحمت، میلاد امام صادق، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را تبریک عرض می‌کنم. 

وی گفت: پیامبر رحمت و مهربانی هم فراگیری علم را واجب دانستند و هم یادگیری علم را از گهواره تا گور لازم دانستند. عصر امام صادق (ع) نیز عصر علم بود و ایشان بیش از ۴ هزار شاگرد پرورش دادند. اکثر احادیث و روایاتی که موجود است از امام صادق (ع ) است. 

محبی هفته دفاع مقدس را یادآور پایمردی و رشادت‌های بزرگ‌مردان و بزرگ‌زنان در ۸ سال جانانه دفاع مقدس ‌دانست و افزود: با همان ایستادگی و مقاومت آن روزها، الآن هیچ دشمنی و هیچ ابرقدرتی در سر نمی‌پروراند که به این آب و خاک طمع داشته باشد.

وی بر کانون اصلی قرار گرفتن‌ مدرسه تاکید کرد و گفت: ‌‌‌دوره تعلیم و تربیت عمومی جایی است که باید شایستگی‌های زندگی را آموزش داد، یعنی موضوعات درسی باید در خدمت تحقق و کسب‌های مهارت‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و ملی باشد. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار