وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

امسال هیچ دانش‌‌آموزی بدون کلاس نمی‌ماند؛ آمارهای غیررسمی در مورد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل صحت ندارد

تحصیل حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در ایران

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت امسال هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نمی‌ماند. این مسئله که ظرفیت برای دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه‌ای وجود نداشته باشد به هیچ عنوان اتفاق نمی‌افتد. خانواده‌ها نگران ثبت‌نام دانش‌آموزان خود در مدارس نباشند.

کد مطلب: ۱۵۰۳۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
امسال هیچ دانش‌‌آموزی بدون کلاس نمی‌ماند؛ آمارهای غیررسمی در مورد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل صحت ندارد

علیرضا کاظمی در حاشیه نواختن زنگ نماز در جمع خبرنگاران گفت: معلمان و همکاران ما در مدارس تلاش می‌کنند خلاقیت و نوآوری در روش‌های تدریس و در رویکردهای دانش‌آموزان باشد و فضای کلاس‌های درس فضایی متنوع باشد.  

کاظمی در ادامه درباره برنامه نماز گفت: مهم‌ترین ماموریت ما اقامه نماز است. همچنین فلسفه بعثت پیامبران اقامه نماز و فلسفه خلقت انسان اقامه نماز است. 

وی افزود: ما نماز را به عنوان یک ارزش دینی و والاترین ارزش دینی در برنامه درسی خودمان داریم. در تمام مدارس کشور زنگ نماز داریم و به همه مدیران توصیه کرده‌ایم به موضوع برگزاری و اقامه نماز توجه ویژه داشته باشند. 

وزیر آموزش و پرورش درباره دیگر برنامه‌های وزارت در زمینه اقامه نماز گفت: البته زنگ نماز برنامه ما برای توجه به نماز و اقامه آن نیست بلکه ما ده‌ها برنامه دیگر را در حوزه معرفتی و تبلیغی و ترویجی نماز تدوین کردیم تا دانش‌آموزان را با نماز آشنا کنیم. همچنین تلاش کردیم آنان را در این برنامه‌ها با فلسفه نماز آشنا کنیم. این اتفاقات برای ترویج اقامه نماز در فضای آموزش و پرورش خواهد افتاد.

کاظمی درباره پرداختی فرهنگیان نیز گفت: یک خواهش از همه افراد داشتیم و داریم که در مورد آنچه به همکاران عزیز فرهنگی ما پرداخت می‌شود هیچ صحبتی نکنیم. صحبت در مورد میزان پرداختی وزارت به همکاران فرهنگی هیچ ضرورتی نیز ندارد. اگر شخصی از همکاران در مورد پرداختی فرهنگیان صحبتی داشته حتما خود در مورد آن اطلاع دارد و ما از آن بی‌خبر هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خود را نماینده معلمان دانست و گفت: من نماینده معلمان هستم و تمام زحمات و تلاش خودم را انجام می‌دهم تا دغدغه‌های همکاران فرهنگی خود را دنبال کنم. هر وقت نیز این تلاش‌ها نتیجه داد، معلمان و فرهنگیان عزیز خود متوجه آن می‌شوند و نیاز به اعلام این موضوعات وجود ندارد. اگر شخصی مبالغ را اعلام کرده از سوی خود اعلام کرده و باید از ایشان آن را پیگیری کنید چرا که ما از آن بی‌اطلاع هستیم.

 وی به موضوع دانش‌‌آموزان اتباع اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان اتباع مثل همیشه در مدارس ثبت‌نام می‌شوند. اما امسال با سیاست‌های درست‌تر و دقیق‌تری این اتفاق صورت گرفته است. طبیعی است که ما ابتدا دانش‌آموزان خود را ثبت‌نام کنیم و سپس دانش‌آموزان اتباع که میهمانان عزیز ما هستند را ثبت‌نام کنیم. چیزی قریب به ۶۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع در کل کشور داریم. 

کاظمی درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی گفت: هر دانش‌آموز ایرانی که تا این لحظه در مدارس ثبت‌نام خود را انجام نداده است، علت آن عدم مراجعه خود به مدرسه است. بخشی از این عدم ثبت‌نام‌ها نیز به دلیل مهاجرت و جابجایی دانش‌آموزان از نقطه‌ای از کشور به دیگر نقاط است. هر دانش‌آموزی که تا به این لحظه موفق به ثبت‌نام نشده، در ادامه ثبت‌نام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس نمی‌ماند. این مسئله که ظرفیت برای دانش‌آموزان ایرانی در مدرسه‌ای وجود نداشته باشد به هیچ عنوان اتفاق نمی‌افتد. خانواده‌ها نگران ثبت‌نام دانش‌آموزان خود در مدارس نباشند.

وی افزود: آمارهای غیررسمی در مورد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل صحت ندارد و امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان ما به نسبت سال‌های گذشته در بالاترین درصد خود قرار دارد. در تاریخ آموزش و پرورش سابقه ندارد که دانش‌آموزان در این حد ثبت‌نام انجام دهند. بنابراین فرآیند ثبت‌نام همچنان برای افرادی که از ثبت‌نام باز ماندند انجام خواهد شد.

کاظمی در پایان گفت: آمار دقیق بازماندگان از تحصیل پس از ثبت‌نام کامل دانش‌آموزان منتشر خواهد شد. به طور معمول آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی بین ۱۵۰ هزار نفر تا ۲۰۰ هزار نفر است. در دوره متوسطه اول و دوم هم معمولا حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر خواهد بود. باید صبر کنیم ثبت‌نام‌ها تمام شود بعد ببینیم آمار بازمانده‌ها چقدر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار