رئیس سازمان مدارس غیردولتی در پیامی به‌مناسبت بازگشایی مدارس:

تحول کشور در پرتو توجه به جایگاه مدارس، نقش معلمان و تربیت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در پیامی به‌مناسبت بازگشایی مدارس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس‌، ایام ربیع الاول و میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)‌، آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش‌آموزان‌، فرهنگیان و والدین ‌تبریک گفت‌.

کد مطلب: ۱۵۰۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تحول کشور در پرتو توجه به جایگاه مدارس، نقش معلمان و تربیت دانش‌آموزان است

‌‌متن پیام احمد محمودزاده به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ رَبِّ زِدْنی عِلْما. طه-114

بگو: پروردگارا‌! علم مرا افزون کن.

تقارن بهار تعلیم و تربیت ‌با ایام ربیع‌الاول و هفته دفاع مقدس را به شما دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی‌، فرهنگیان عزیز و اولیای محترم تبریک گفته و امیدوارم سال تحصیلی جدید را با حضوری پرشور و نشاط‌آفرین شعار و ارداه‌ای استوار برای فتح قله‌های رفیع دانایی آغاز کنید‌.

اینک با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و تداعی رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس‌، به دانش‌‌آموزان و فرهنگیان فهیم کشور یاد‌آوری می‌کنم حفظ دستاوردهای نظام و دفاع از آرمان‌های اسلامی‌، انقلابی و ملی در گرو دانش‌، آگاهی و تداوم راه شهدا است تا با برافروختن چراغ فروزان آن‌، در مسیر تعالی و سازندگی کشور گام برداریم‌.

فرهنگیان اندیشمند‌، والدین گرامی و دانش‌‌آموزان ایران زمین‌، امروز جهان دستخوش عرصه پیشرفت و تحولات نوین علمی است‌، می‌طلبد تا در این مقطع خاص برای فراگیری علوم نوین و دستیابی به دانش روز بیش از پیش از فرصت‌‌ها بهره جوئیم و نسبت به کاربردی‌سازی فنون بدیع در عرصه‌های مختلف اهتمام داشته باشیم‌.

امیدوارم فرهنگیان‌، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (‌مدظله العالی‌) به نام "‌جهش تولید با مشارکت مردم‌" مزین شده با مشارکت عملی و علمی برای توسعه مهارت‌‌های پایدار‌، توانمند‌سازی نیروی انسانی‌، بسط اندیشه و تفکر خلاق همت گمارده و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محقق و عملی سازیم زیرا تحول کشور در پرتو توجه جدی به جایگاه مدارس‌، نقش کلیدی معلمان و تربیت صحیح دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی است‌.

آموزش کارگروهی‌، حل مساله‌، مسئولیت‌پذیری و تقویت مبانی تربیتی در دانش‌آموزان از ضرورت‌هایی است که باید در برنامه‌ریزی‌های نظام تعلیم و تربیت کشور مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد تا در پرتو این رویکرد‌، تربیت دانش‌آموزان با مرجعیت مدرسه‌، معلم و کلاس درس مهندسی و داده‌های علمی تحلیل شود تا شاهد ارتقای کیفی سطح معلومات‌، شکوفایی استعدادها‌ و افزایش توانمندی‌های آینده‌سازان کشور باشیم‌.

اینجانب ضمن تبریک بهار تعلیم و تربیت یقین دارم اعتلای ایران سرافراز با تلاش مردم شریف و بویژه جامعه فرهنگیان در پرتو منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)‌، سیاست‌های رییس محترم جمهور با وفاق و همدلی محقق شده و نوید‌بخش روزهای روشن خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار