برزوئی: برای داشتن ایران قوی باید معلم قوی داشت

دانشگاه فرهنگیان باید بازوی قدرتمند آموزش و پرورش باشد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، گفت برای داشتن ایران قوی باید معلم قوی و تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان قوی داشت.

کد مطلب: ۱۵۰۳۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برزوئی: برای داشتن ایران قوی باید معلم قوی داشت

اختتامیه یازدهمین جشنواره تخصصی تدریس برتر امروز پنجشنبه 29 شهریور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. رجبعلی برزوئی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی الگوهای برتر آموزشی و تدریس و معرفی و در اختیار قرار دادن آن برای معلمان و دانشجومعلمان دانست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان معلمان، آموزش معلمان، شیوه‌های آموزش و اثرگذاری آن را از دغدغه‌ها عنوان کرد و گفت: هیچ روش تدریسی به خودی خود نمی‌تواند قطعا خوب و بد باشد و تابعی از شرایط، زمان و مکان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان به تغییرات و تحولات روز و پیشرفت در عرصه‌های مختلف و همچنین آموزش و تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: ما نیز باید متناسب با این تحولات و با بهره‌گیری از فناوری روز حرکت کرده و خود را با شیوه‌های جدید تطبیق دهیم.

وی خطاب به دانشجومعلمان به عنوان معلمان آینده با بیان اینکه برای نسلی متفاوت از خود آماده شوید، گفت: اگر بخواهید اثرگذار و متمایز باشید باید هر سال با سال دیگر خود متفاوت باشید.

برزوئی با تاکید بر تکالیف سنگینی که در کنار آموزش برعهده معلمان و دانشجومعلمان است، ادامه داد: شما باید در کنار آموزش و تدریس، اصول، اخلاق، احترام و عرق به وطن و پرچم را به دانش‌آموزان خود بیاموزند.

وی به اهتمام دانشگاه فرهنگیان برای داشتن تربیت معلم قوی و پرورش معلمان قوی، اشاره کرد و گفت: برای ایران قوی باید معلم قوی و برای داشتن معلم قوی باید تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان قوی داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت ها و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اشاره کرد.

وی یکی از وظایف دانشگاه را حل چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش عنوان و افزود: دانشگاه فرهنگیان باید در این امر بازوی قدرتمند آموزش و پرورش باشد و دانشگاه از پژوهش‌ها و برنامه‌ها در این راستا حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار