رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان‌:

عدالت به منزله مسئولیت‌پذیری و مشارکت افراد توانمند و مستعد در حل مسائل کشور و اثرگذاری است‌

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان‌، هم‌نفسی و هم‌سخنی با کسانی که در حوزه‌های مختلف، مستعد هستند را مغتنم و ارزشمند دانست و سمپادی‌ها را کسانی خواند که می‌بایست‌ بار سنگین تمدن، اندیشه، فکر و انسان بودن را به دوش بکشند‌.

کد مطلب: ۱۵۰۱۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
عدالت به منزله مسئولیت‌پذیری و مشارکت افراد توانمند و مستعد در حل مسائل کشور و اثرگذاری است‌

الهام یاوری که در آیین اختتامیه هفتمین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک و اولین کارسوق ملی طراحی دارو به میزبانی زنجان سخن گفت با تأسی به آیه‌ای از سوره انعام‌، افراد بااستعداد برتر را در زمره کسانی دانست که در قرآن مبین، به‌عنوان جانشین یک‌دیگر قلمداد می‌شوند و برمبنای برتری دادن، مورد آزمایش قرار می‌گیرند که اگر مسئولیت‌پذیری خود را در عمل نشان دهند نعمت‌های خدا را پاس داشته‌اند.

‌وی‌، عدالت آموزشی را‌ پاسخ‌گر بودن و مسئولیت‌پذیر بودن متناسب با توان و استعداد توصیف کرد و در ادامه با تبیین اصطلاح «عدالت در تسخیر»، عدالت را به منزله مشارکت افراد توانمند و بااستعداد در حل مسائل کشور و اثرگذاری دانست به‌گونه‌ای که کسی، احساس کهتری در جامعه نداشته باشد چرا که رشد فردی در گرو رشد جمعی است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در زمیه کژتابی‌های ذهنی در‌خصوص دانش‌آموزان سمپادی، نادیده‌انگاری، منفی‌انگاری، ارزش‌مندانگاری بدون دلیل، برابری در امکانات، برابری در دستاوردها با هدف خلق انتظار موفقیت یکسان برای همه و برابری در دادن مسئولیت‌ها بدون در نظر گرفتن توانمندی و محدودیت افراد را جزء اشتباهات رایج روزگار ما در برابر پدیده سمپاد دانست.

وی، پیش‌گام شدن سمپادی‌ها در حل مسائل میدانی کشور، مدیریت تحول و دارا‌بودن روحیه رهبری و راهبری در کارها را جزء انتظارات جامعه از فارغ‌التحصیلان سمپاد خواند که در سایه  تربیت عمیق، متوازن، فراگیر و چند‌ساحتی بنیان گذاشته می‌شود و بر همین مبنا، کارسوق‌ها‌ و فعالیت‌های فوق برنامه دیگر، طراحی و اجرا می‌شود‌.

‌یاوری از تمام کسانی که همراه بی‌ریای خانواده سمپاد هستند و در نقش‌های مختلف در این زمینه فعالیت می‌کنند خواست به جای فعالیت فرسایشی برای توجیه معاندان سمپاد، دست در دست هم، شانه به شانه هم و چشم در چشم هم با هم تلاش کنند تا تغییر نگرش‌ها و گرایش‌ها در جامعه اتفاق افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار