برگزاری کارگاه توانمندسازی مدیران مدارس سمپاد در بندرعباس

هرمزگان(پانا) - دوره توانمند سازی و دانش‌افزایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان قطب یک کشور، با حضور استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه توانمندسازی مدیران مدارس سمپاد در بندرعباس

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در این گردهمایی گفت: «ما در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان همواره علت بنیادی وجود خویش را تربیت انسان‌های تمدن ساز و موثر در آینده کشور می دانیم. شعار چشم انداز ما در سمپاد از سال ۱۳۹۹؛ هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری بوده است، این شعار نشان دهنده این است که هدف ما از تربیت نخبگان، نه تنها آماده سازی برای کسب موفقیت های علمی و دانشگاهی، بلکه اثرگذاری آنهاست. کسب مدارج و مراتب بالای علمی از مقدمات اثرگذاری است، اما اثرگذاری چیزی بیش از این است. ما همچنین تلاش کرده ایم که توجه مدارس، مدیران، دانش آموزان، اولیا و جامعه بزرگ آموزش و پرورش را به این حقیقت یعنی تربیت انسان اثرگذار جلب کنیم.

یاوری در ادامه افزود: کشور ما و جهانی که در آن زندگی می کنیم به سمت یک جنگ تمدنی جدی در حال حرکت است و حتی برخی می گویند در حال حاضر در میانه این جنگ تمدنی هستیم. دو تمدن اصلی که در جهان وجود دارند تمدن لذت گرا و تمدن حقیقت گرا هستند؛ این دو تمدن تقریبا تمام رقبای خویش را از میدان به در کرده اند؛ بدین معنی که در گذشته تمدن های مختلف دیگری نیز وجود داشته اند که به مرور زمان تا به امروز این تمدن ها از عرصه جهانی حذف شده اند.

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان در پایان گفت: با این حال تنها گروهی که در جای خود ایستاده و به گروه لذت گرا نگراییده است، تمدن حقیقت گراست. تمدن غربی امروزه طمع فردی را مبنا قرار داده و پیشرفت جامعه را در گرو طمع افراد می داند. در طرف دیگر، تمدن حقیقت گرا تمدنی است که استوار و پابرجا ایستاده و ما را به سمتی سوق می دهد که انسان‌ها را عاشق حقیقت بار بیاوریم؛ این تمدن حقیقت گرا همواره پیش رفته است، هرچند که به خاطر برخی کوتاهی و اشتباهات، این پیشرفت گاه به کندی صورت می پذیرد اما این پیشرفت از هیچ کس در هیچ کجای جهان پوشیده نیست.»

خبرنگار: صوفیا عسکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار