مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش:

هدف گروه‌های نظارتی‌ بهبود کیفیت روند اجرای مصوبات شورای عالی آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش گفت هدف اعزام گروه‌های نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش به استان‌ها، شناسایی موانع و محدودیت‌ها و بررسی چگونگی اجرای مصوبات و بهبود کیفیت آن‌هاست.

کد مطلب: ۱۵۰۰۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
هدف گروه‌های نظارتی‌ بهبود کیفیت روند اجرای مصوبات شورای عالی آموزش‌وپرورش است

داود فروتن‌زاد مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه اعتباربخشی مصوبات این شورا اظهار داشت: در راستای ایفای نقش نظارتی سازمان اداری دبیرخانه شورای عالی و عمل به مأموریت نظارت بر حسن اجرای مصوبات (موضوع‌ ماده 1 قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش)، فرایند تهیه و تدوین گزارش نهایی نظارتی مصوبات سال تحصیلی 1403- 1402 در دستورکار واحد نظارت دبیرخانه شورای عالی قرار گرفته است.  

وی با تاکید بر نقش مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در کیفیت‌بخشی به نظام آموزشی کشور افزود: هر ساله چند مصوبه مهم و کاربردی شورای عالی آموزش و پرورش توسط یک گروه فنی و تخصصی انتخاب و با اعزام گروه‌های نظارتی به استان‌ها از چگونگی اجرای مصوبات این شورا گزارش تهیه می‌شود. 

مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: گزارش نظارتی مصوبه 634 «اساسنامه مدارس شبانه‌روزی» پس از جمع‌بندی و اعتبارسنجی در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی؛ گزارش نظارتی حسن اجرای آن به مراجع ذی‌صلاح ارائه شد. 

فروتن‌زاد اظهار داشت: وضعیت اجرای مصوبه 895 «آیین‌نامه کلاس‌های چندپایه» که با اعزام گروه‌های نظارتی به استان‌ها تهیه شده بود مورد بررسی قرار گرفت که پس از جمع‌بندی و برگزاری جلسات اعتبارسنجی در صحن شورای عالی ارائه شد.  

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان حوزه‌های ستادی آموزش‌وپرورش، وزارت امورخارجه و وزارت کشور و همچنین اعضای کمیسون ارزشیابی و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد، دستاوردها و چالش‌های اجرای مصوبه «ارزشیابی مدارک تحصیلی مدارس کشورهای خارجی» مورد بررسی و پیشنهادهایی برای حوزه‌های اجرا و سیاست‌گذاری مطرح شد.  

مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی در ادامه ابراز کرد: در طی این فرایند، گزارش نظارتی مصوبه 38 کمیسیون معین شورای عالی «ارزشیابی مدارک تحصیلی مدارس کشورهای خارجی» پس از بررسی وضعیت اجرا در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری‌، سمنان، زنجان، فارس، قزوین، قم، گیلان و بررسی چگونگی ایفای نقش کمیسیون ارزشیابی و جمع‌آوری داده‌ها از 25 استان، مورد بررسی و اعتبارسنجی قرار گرفت.  

فروتن‌زاد اضافه کرد: این گزارش پس از انجام کارهای کارشناسی و تخصصی در کمیسیون معین در صحن علنی شورای عالی آموزش‌وپرورش ارائه می‌شود. 

مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی تاکید کرد: هدف از نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش کمک به بهبود روند نظام تعلیم و تربیت کشور و بر طرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت مصوبات این شورا است. 

فروتن‌زاد در پایان تاکید کرد: نسخه‌هایی از این گزارش‌ها در اختیار مراجع ذیصلاح جهت انجام اقدامات قانونی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار