‌مدیرکل قرآن، ‌عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

‌زنگ نماز با شعار «‌مِهر با مُهر» در تمام مدارس کشور نواخته می‌شود

تهران (پانا)‌ - ‌مدیرکل قرآن، ‌عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد زنگ نماز از روز اول بازگشایی مدارس با شعار «مِهر با مُهر» در تمام مدارس کشور نواخته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
‌زنگ نماز با شعار «‌مِهر با مُهر» در تمام مدارس کشور نواخته می‌شود

میکائیل باقری امروز در جلسه کمیته شاد که با حضور علی باقرزاده مشاور وزیر و مسئول راهبری و ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: وقتی می‌بینم 76 جلسه با محوریت بازگشایی مدارس تشکیل شده واقعا خوشحال می‌شوم و این موضوع جای شگفتی دارد و این نشان‌دهنده اهتمام‌، پشتکار و جدیت دکتر باقرزاده است که این جلسات را هفتگی برگزار می‌کنند؛ ما نسبت به بهترین و بزرگترین اقدامات خودمان هم به این میزان اهتمام نداشته‌ایم، با اینکه در کمیسیون آموزش عالی پیشتاز هستیم تنها شصت و دو جلسه طی 4 سال برگزار کردیم.

وی افزود: بعد از کرونا و باز‌شدن مدارس بیم آن می‌رفت که شاد جایگاه خود را از دست بدهد ولی در حوزه پرورشی ساختاری ایجاد کرده‌ایم که حتی اگر شاد هم نباشد مجبوریم در جایی فعالیت خود را ادامه دهیم و تنها اداره‌کلی هستیم که همزمان با کرونا و راه‌اندازی شاد‌، 18 پایگاه راه‌اندازی کردیم. از این 18 پایگاه 17 مورد به فعالیت‌های تخصصی و یک پایگاه به فعالیت‌های عمومی (اداره کل قرآن و نماز) اختصاص داده شده است و برای هر یک از این فعالیت‌ها در مدرسه کانالی راه‌اندازی کردیم.

باقری ادامه داد‌:‌ مراسم آغازین صبحگاه به نام زنگ آسمانی که یک مجموعه‌ای از امکانات رادیو قرآن است‌، هر روز صبح از رادیو پخش می‌شود و تولید محتوای آن نیز بر عهده خودمان است، به‌طوری که یک قاری کودک یا نوجوان آیات را می‌خواند و روحانی با بیان قصه، مفاهیم آیات را تبیین می‌کند؛ همچنین به‌صورت هفتگی مسابقه پیامکی برگزار می‌شود که به بچه‌های شرکت‌کننده‌ای که پاسخ صحیح ارسال کردند هدیه اهدا می‌شود؛ شاید در نگاه اول تنها رادیو و اداره کل قرآن به چشم بیاید و شاد سهم آن‌چنانی نداشته باشد اما باید توجه داشت که تنها تعدادی از مدارس هستند که راس ساعت هفت‌و‌نیم مراسم دارند و مابقی در نوبت بعد از ظهر زنگ نماز را به صدا در‌می‌آورند، به‌طور کلی برای اینکه تداخلی در برنامه مدارس وارد نشود، ‌یک کانال راه‌اندازی کرده‌ایم و مدیران در آن عضو شدند، در نتیجه مدیران فایل را دانلود می‌کنند و باتوجه به زمانبندی مراسمات مدرسه خود فایل صوتی را پخش می‌کنند.

مدیرکل قرآن،‌ عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به روند فعالیت پایگاه‌ها اشاره کرد و گفت‌: این رادیو یکی از کانال‌های تخصصی است و 16 کانال تخصصی دیگر هم با فعالیت‌های مجزا نیز دایر هستند. هر پایگاه یک گروه مدیران و یک گروه رابطان دارند و برای این 17 پایگاه از هر استانی یک نفر به نمایندگی حاضر است. یک گروه 600 نفره ‌به اندیشه‌ورزی‌، تولید محتوا و کنش‌گری می‌پردازند و به‌عنوان مثال خروجی یکی از این گروه‌ها که محافل انس با قرآن باشد در هفته وحدت این است که 3 محفل انس با قرآن در سه شهرستان تلفیقی اهل سنت و تشیع برگزار شود. این 3 محفل همزمان هم از شبکه قرآن، هم شاد در کانال محافل پخش می‌شود.

وی افزود‌: ما در اداره کل قرآن و عترت سعی کردیم ظرفیت و بستر بزرگ شاد را درک کنیم و ارتقا دهیم، اما هنوز نتوانستیم به ظرفیت شاد پی ببریم و از آن استفاده حداکثری کنیم. لازم به ذکر است وقتی در شاد بستری برای برگزاری کلاس‌ها و ارتباطات مدیران و مربیان با دانش‌آموزان موجود باشد ما دنبال ساخت اپلیکیشن دیگری نخواهیم گشت.

میکائیل باقری با تاکید بر شخصیت مسئولیت‌پذیر وزیر آموزش و پرورش گفت‌: دکتر کاظمی کاملا در بطن کار شاد قرار دارد و به اطلاعات و داشته‌های ما نیز واقف است‌؛ چراکه خود در بدنه وزارت آموزش و پرورش رشد کردند و به سمت وزیر آموزش و پرورش رسیدند در نتیجه از تمام داشته‌ها نیز مطلع است.

مدیرکل قرآن و عترت در پایان اذعان کرد‌: اول مهر با عنوان مِهر با مُهر زنگ نماز را به صدا در می‌آوریم و از دکتر باقرزاده در‌خواست داریم زنگ نماز هم از مواردی باشد که برای آن پخش زنده‌ای ‌تدارک دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار