رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

طرح شهید رضا پناهی موجب ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز شد

تهران (پانا)- رئیس سازمان نوسازی، نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: طرح شهید رضا پناهی در سه سال دولت سیزدهم به عنوان اولویت اصلی مورد توجه جدی قرار گرفت تا شاهد ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای 10 دانش‌ آموز در سراسر کشور باشیم.

کد مطلب: ۱۴۹۹۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید رضا پناهی موجب ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز شد

حمیدرضا خان‌ محمدی در بازدید از مدرسه کانکسی روستای خرابه‌ کهول اردبیل اظهار کرد: طرح شهید رضا پناهی در سه سال دولت سیزدهم به عنوان اولویت اصلی مورد توجه جدی قرار گرفت تا شاهد ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای 10 دانش‌ آموز در سراسر کشور باشیم.

وی تصریح کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح بوده تا مدارس کانکسی استان  برچیده شده و به جای آن مدارس ایمن، مناسب و در شأن تحصیل نسل آینده احداث و تحویل آموزش و پرورش شود.

معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس  سازمان نوسازی مدارس کشور ، گفت: به جای این کانکس‌‌ها، احداث واحدهای آموزشی چندکلاسه در مناطق مختلف به ویژه روستاهای محروم آغاز شد که تا مهرماه امسال همه مدارس کانکسی مستقل بالای 10 دانش‌آموز ساماندهی شده و به جای آن واحدهای آموزشی جدیدالاحداث راه‌اندازی می‌شود.

خان‌ محمدی افزود: ما بازدیدی را امروز از چند مدرسه احداثی جایگزینی کانکس در اردبیل داشتیم که روند مطلوبی را طی می‌کنند، امیدواریم در 15 روز باقیمانده تا شروع سال تحصیلی همه این واحدهای آموزشی تکمیل و با محوطه‌سازی و راه‌ اندازی سیستم ایمنی استاندارد و مجهز مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی ادامه داد: طرح شهید رضا پناهی، طرح بسیار مهم و ارزشمندی است که ما در اجرای آن در سطح کشور موفق شدیم نتایج مطلوبی را به دست آوریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به بازدید خود از پروژه‌های اجرایی در قالب طرح شهید عجمیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در استان اردبیل بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در قالب پروژه شهید عجمیان در مرحله شاداب‌سازی، رنگ آمیزی و بهسازی است تا در شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان مشکلی نداشته باشند.

خان‌محمدی افزود: در مدرسه شهید احمد لطف حق با 350 دانش‌آموز در منطقه محروم اردبیل بازدیدی  از اجرای طرح شهید عجمیان انجام دادیم که در قالب این طرح شاداب‌سازی، رنگ آمیزی، بهسازی سرویس بهداشتی، محوطه‌سازی، نصب ایزوگام و لکه‌گیری به همراه تعمیر سیستم گرمایشی در حال انجام است تا بهترین فضا برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید مهیا شود.

وی بیان کرد: این طرح با استقبال خوب مدیران مدارس و گروه های جهادی  در مناطق مختلف روبه‌رو شده و کار شایسته‌ای را در تعمیر و مرمت واحدهای آموزشی شاهد هستیم.

این مقام مسئول به بازدید خود از مدرسه در حال احداث روستای دیجویجین اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این واحد آموزشی نیز در قالب طرح ساماندهی  مدارس کانکسی در حال اجرا است که امیدواریم تا شروع سال تحصیلی آماده بهره‌برداری شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یادآور شد: مدرسه دیگری را با عنوان آموزشگاه حقیقت در خیارک اردبیل مورد بازدید قرار دادیم که این واحد آموزشی نیز در قالب ساماندهی مدارس کانکسی و طرح شهید پناهی در حال اجرا است که امیدواریم این پروژه نیز با کیفیت مناسب و مطلوب تا شروع سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

خان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: با حضور مسئولان کشوری و به صورت متمرکز و همراهی بنیاد برکت طرح‌های شهید پناهی در سطح کشور به بهره‌برداری خواهد رسید که در استان اردبیل نیز چندین واحد در قالب این طرح آماده افتتاح شده است.

در ادامه سفر یک روزه به استان اردبیل؛ حمیدرضا خان‌‌محمدی عصر پنجشنبه در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: یکی از استان‌هایی که در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی پای کار است، استان اردبیل است که موفق شده با همکاری و پشتیبانی استاندار اردبیل و سایر مسئولان ساخت 2 هزار کلاس درس را در اولویت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری قرار دهد.

وی با قدردانی از تدبیر استاندار اردبیل برای ساخت ۲۰۰۰ کلاس درس با اولویت کانون‌های جمعیتی متراکم در شهر اردبیل، پارس‌آباد و مشکین‌شهر برای احداث و واگذاری واحدهای آموزشی، تصریح کرد: در کنار خیرین عزیزی که ساخت 300 کلاس درس را متقبل شده اند، از محل اعتبارات استانی و مولدسازی سرعت عمل بیشتری را در احداث ۲۰۰۰ کلاس درس با مکان‌یابی مناسب شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت مولدسازی را برای ساخت مدارس جدید، یادآور شد: در شهرک‌های جدید مسکن ملی قرار است شهرسازی و بنیاد مسکن کمک جدی به احداث واحدهای آموزشی کنند تا در قالب برنامه هفتم توسعه بتوانیم پروژه‌ها را هر چه سریعتر تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

خان‌ محمدی افزود: نقشه راه در برنامه هفتم توسعه مشخص است و سهم همه دستگاه‌ها نیز در احداث و توسعه واحدهای آموزشی معین شده و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا با نظارت و پیگیری دقیق واحدهای آموزشی را در سریعترین زمان به بهره‌برداری برسانیم.

وی از افتتاح مدرسه دارالفنون اردبیل تا مهرماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی خبر داد و عنوان کرد: قرار است با همکاری بنیاد برکت نیز واحدهای آموزشی مربوط به جایگزینی کانکس با حضور رئیس بنیاد برکت و مسئولان کشوری به بهره‌‌برداری برسد که از پنج استان پیشرو در این زمینه، اردبیل می‌تواند میزبان این افتتاح‌ها باشد.

وی از جمع‌بندی نشست امروز برای زمان دقیق افتتاح مدرسه دارالفنون و ساخت 324 کلاس درس به همت شهرداری در قبال واگذاری واحد آموزشی هسته مرکزی شهر اردبیل خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه قرار است 200 مجتمع بزرگ آموزشی احداث شود تا از احداث واحدهای آموزشی مقیاس کوچک جلوگیری شود.

خان محمدی، تصریح کرد: استان اردبیل از این مجتمع‌های آموزشی سه تا چهار باب سهم دارد که امیدواریم از محل مولدسازی و سایر ردیف‌های اعتباری محرومیت‌‌زدایی بتوان در این زمینه اقدامات مؤثری را انجام داد.

این مقام مسئول از مولدسازی به عنوان فرصت طلایی برای احداث و تکمیل واحدهای آموزشی نیمه‌تمام در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با راحت‌ ترین روش شناسایی و فروش دارایی‌های مازاد دولتی انجام و درآمد آن با تفویض اختیار به استانداران در اختیار تکمیل پروژه‌های عمرانی به ویژه واحدهای آموزشی قرار می‌گیرد تا بتوان پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار